تعرفه واردات خودرو هیبریدی‌ ۵ درصد می‌شود/ واردات خودرو تحریم نشده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،عزیز اکبریان به دنیای اقتصاد گفت: با جلساتی که با مسئولان دولتی داشتیم مقرر شد دولت تعرفه خودروهای هیبرید را ۵ درصد کند.

وی با اشاره به بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: موضوع خودرو برای مردم و نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از اهمیت بسزایی برخوردار است، برهمین اساس طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس مطرح و یک فوریت آن به تصویب نمایندگان رسید و برای بررسی و کار کارشناسی به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع داده شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در این راستا کمیته‌ای برای بررسی دقیق و کارشناسی تشکیل شده تا این طرح را در ابعاد مختلف بررسی و نتیجه را اعلام کند،افزود: بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو امروز در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار دارد.

اکبریان به شرایط فعلی ایران بعد خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: بعد خروج آمریکا از برجام خودروسازی ایران تحریم شده و باید با در نظر گرفتن این موضوع و برای حمایت از تولید داخلی و اشتغال در این صنعت تغییراتی را در طرح ساماندهی بازار خودرو انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی مورد تایید نیست،گفت: اگرچه دولت از اختیارات در افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی استفاده کرده اما باید در آن تجدید نظر کند زیرا آلودگی هوا و ترافیک کلان‌شهرها ضرورت کاهش تعرفه را به خوبی به رخ می‌کشد.

انتهای پیام