پاسخ به نیاز نانوایان آزادپز با عرضه گندم در بورس کالا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حمداله کریمی با اعلام موافقت و حمایت مجلس از خرید و فروش گندم و تامین نیاز نانوایان از طریق بورس کالا به میزان گفت: مهم‌ترین مزیت اجرای سیاست قیمت تضمینی در بورس کالا، کنار رفتن دلالان پرشمار از بازار کشاورزی و کشف عادلانه قیمت‌ها است.با توجه به شفافیتی که در بورس کالا در مباحث مختلف از جمله کشف قیمت عادلانه وجود دارد، عرضه گندم در این بازار، کار منطقی و مناسبی است.

وی افزود: گندم یک محصول استراتژیک است و بازار این محصول باید به طور اصولی حمایت شود از این رو عرضه و گسترش معاملات این محصول دربورس کالا، رفته رفته علاوه بر ایجاد شفافیت و نیاز داخل، در افزایش استانداردسازی این محصول نیز نقش بسزایی خواهد داشت. با همه این تفاسیر، مصوبه هیات وزیران برای تامین گندم مورد نیاز نانوایان از بورس راهکار خوبی است تا در راستای عرضه کل گندم تولیدی در این بورس بخشی از نیازهای فعالان صنعت از طریق بورس تامین شده و تقاضای گندم مورد نیاز فعالان اقتصادی از این طریق پاسخ داده شود.

این نماینده مجلس به بحث دلالی و واسطه گری در بازار محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: سال ها است اقتصاد ایران درگیر دلالی و واسطه گری است و این موضوع همواره در همه حوزه ها از جمله بخش کشاورزی ضربه سنگینی بر اقتصاد وارد کرده که با عرضه محصولات کشاورزی و به ویژه گندم در بورس کالا و اجرای سیاست قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی، شفاف سازی سیاست های حمایتی را به همراه خواهد داشت.  

کریمی ادامه داد: به‌طور حتم کنار رفتن دلالان پرشمار از بازار کشاورزی و کشف عادلانه قیمت‌ها در بورس کالا باعث خواهد شد خریداران به واسطه عرضه محصول از لحاظ کمی و کیفی با خیال راحت‌تری به بورس روی آورند.باید توسعه اجرای طرح قیمت تضمینی در بورس کالا به جای سیاست خرید تضمینی را با سرعت بیشتری پیش ببریم.

انتهای پیام