دفاع مجدد وزیر اطلاعات از حسابدار متهم به جاسوسی در مذاکرات

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سید محمود علوی که دیروز به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی رفته بود بار دیگر ( بعد از مهر سال گذشته ) در خصوص اتهام جاسوسی عبدالرسول دری اصفهانی حسابدار رسمی و از اعضای انجمن حسابداران خبره ایران و عضو بانکی و مالی گروه مذاکره کننده هسته ای ایران توضیح داد و از وی دفاع کرد.

در این رابطه هادی شوشتری نماینده قوچان به شرق گفت: جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد از وزیر اطلاعات درباره عبدالرسول دری‌اصفهانی سؤال پرسید. اینکه چرا وزارت اطلاعات با وجود اینکه دری‌اصفهانی تحت تعقیب مراجع قضائی بوده و برای او حکم صادر شده، وزارت اطلاعات اعتقادی به جاسوس‌بودن این شخص ندارد؟

وزیر اطلاعات نیز بر نظر کارشناسی معاونت ضدجاسوسی این وزارتخانه تأکید کرد و گفت: وزارت اطلاعات این شخص را جاسوس نمی‌داند.

اما کریمی‌قدوسی از پاسخ وزیر قانع نشد.

دری‌ اصفهانی سال گذشته به اتهام جاسوسی و دادن اطلاعات به بیگانگان به 5 سال حبس محکوم شده و به گفته سخنگوی قوه قضائیه وی دارای دو تابعیت ایرانی و کانادایی و از کسانی بوده که به جاسوسی متهم بوده و اطلاعاتی را به بیگانگان می‌داده و با دو سرویس مرتبط بوده است».

وزارت اطلاعات اما نظر دیگری داشت و حتی بعد از بازداشت وی هم اعلام کرد نه تنها دری‌اصفهانی جاسوس نبوده که با این وزارتخانه در مقابل هجمه‌‌های برخی سرویس‌‌های بیگانه همکاری می‌کرد.

انتهای پیام