پیش بینی سال سخت خودروسازان و کاهش 95 درصدی نگاه بدبینانه به سایپا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از صدا و سیما،­ قاسم جهرودی در ضیافت افطاری اهالی رسانه گفت: اگر بخواهید هر خودروی پیشرفته از پورشه تا مازاراتی را وارد کنید مشمول تحریم های آمریکا نخواهید شد اما اگر بخواهید قطعات منفصله معمولی ترین خودروها را وارد کنید با شدیدترین تحریم ها و موانع آمریکا مواجه خواهید شد.

وی ادامه داد : این مسئله نشان می دهد صنعت خودرو برای دشمنان صنعتی مهم و راهبردی است و برای متوقف ساختن آن برنامه ریزی کرده اند.

این مقام مسئول افزود: نافی ­آن نیستیم که در برخی محصولات کاستی هایی وجود دارد اما در سبد خودروهای با کیفیت هم داریم و تنها یک محصول یعنی پراید وجود دارد که از دید مردم بی کیفیت است که سال جاری چه تحریم بشویم و چه نشویم پراید از رده خارج خواهشد شد و امید می رود با این رویداد  95 درصد از نگاه بدبینانه مردم به نام سایپا رفع شود.

جهرودی ادامه داد: از رده خارج کردن پراید به معنی توقف تولید نیست و سالانه حدود 15 هزار دستگاه از این خودرو فقط برای بازارهای صادراتی تولید خواهشد شد.

وی گفت: سال جاری سال بسیار سختی است و با توجه به تجربه ای که بانکها و شرکت های خارجی از تحریم های قبلی دارند تحریم های جدید بسیار سخت تر از تحریم های قبلی خواهد بود. در حال حاضر بسیاری از مبادلات بانکی سایپا با بانک های خارجی قطع شده است. اما ملت ایران 40 سال در این فضا زندگی کرده و از این تحریم ها هم سربلند عبور خواهد کرد. تلاش همه خودورسازان بر این است تا با بکار گیری تمام راه ها ­­اجازه ندهیم ایرانی ها را عده ای تحقیر کنند.

انتهای پیام