آمادگی شرکت ایتالیایی برای همکاری با صنعت پتروشیمی ایران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی،رضا نوروززاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران ارشد شرکت ایتالیایی سایپم در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی میلان پلاست زمینه‌های همکاری‌های دوجانبه در آینده را بررسی کردند.

بر اساس این گزارش، بهینه‌سازی و اصلاح تولید از جمله محورهای دیدار مقام‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سایپم بود که در زمینه همکاری در پتروشیمی تبریز، LAB کرمانشاه و واحد استایرن پتروشیمی پارس و همچنین واحدهای اوره مذاکرتی انجام شد.همکاری در طرح‌های جدید توسعه‌ای در صنعت پتروشیمی مانند طرح ابن‌سینای مکران با در نظر گرفتن این که شرکت سایپم با شرکت‌های اکسنس و UOP همکاری مشترک دارد از دیگر مواردی بود که بررسی شد.

همچنین طرح‌های زیست‌محیطی از جمله طرح جمع‌آوری گازهای همراه در منطقه عسلویه مانند انیدرید کربنیک و گازهای هیدروژن و نیتروژن نیز از مهم‌ترین محورهای مقام‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت سایپم بود که شرکت ایتالیایی آمادگی را برای همکاری اعلام کرد. دو طرف در خصوص پروژه‌های پالایشگاهی و لایسنس‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند و اعلام کردند در زمینه پروژه‌های جدید پالایشگاهی که در تبریز و شیراز در دست اجراست تمایل به همکاری دارند.

بنابراین گزارش،سایپم یکی از شرکت‌های بزرگ ایتالیایی است که از دهه ۱۹۵۰ فعالیت را به عنوان پیمانکار طرح‌های خشکی-دریایی در حوزه نفت و گاز آغاز کرد. این شرکت هم اکنون در ۶۰ کشور جهان صاحب دفتر است.در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی این شرکت ایتالیایی فعالیت در حوزه خطوط لوله، ساخت و حفاری را توسعه داد و هم‌اکنون در بخش حفاری (از جمله حفاری در زیرآب) و نیز تامین تجهیزات صنعت نفت و گاز و تدارکات پروژه، ساخت و نصب، خطوط لوله و .... فعالیت گسترده‌ای دارد.این شرکت به عنوان پیمانکار EPC یا با عنوان قراردادهای کلید در دست (Turn-key) صاحب طرح‌های پیمانکاری با بسیاری از کشورهای منطقه خلیج‌فارس، از جمله ایران، قطر، کویت، عربستان و نیز چین، روسیه و ... است.

انتهای پیام