راهکار های نماینده مجلس برای ثبات تورم تک رقمی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بهرام پارسایی در تشریح عوامل تاثیرگذار بر ثبات اقتصادی به خانه ملت گفت: سیاست خارجی و روابط با کشورهای دنیا، سیاست گذاری صحیح در ارتباط با سایر دنیا و حمایت از این سیاست گذاری ها در داخل سبب ثبات اقتصادی می شود.

وی افزود: علت تورم بی ثباتی اقتصادی است و بی ثباتی اقتصادی ناشی از بی ثباتی در سیاست گذاری داخلی و خارجی و نداشتن یک سیاست واحد است.دولت می تواند با داشتن یک گروه اقتصادی چابک و منسجم مانع افزایش نرخ تورم شود، البته مجلس و قوه قضاییه نیز باید در این راستا در کنار دولت باشند.

این نماینده مجلس ادامه داد: نهادها و سازمان هایی که قدرت های اقتصادی هستند باید با دولت و سیاست های اقتصادی برای تامین معیشت خانوارها همسو شوند تا تورم تک رقمی نگه داشته و از افزایش نرخ آن جلوگیری شود.اگر این همسویی بین دستگاه های دولتی و نهادهای اقتصادی دولتی و خصوصی وجود نداشته باشد دولت نمی تواند کاری انجام دهد.

پارسایی گفت: خروج آمریکا از برجام و وضع تحریم های جدید می تواند نرخ تورم را افزایش دهد و اگر به بهانه های مختلف با دولت مخالفت شده و در مسیر اجرای سیاست های اقتصادی سنگ اندازی شود، تاثیر این تحریم ها می تواند مضاعف شود.

انتهای پیام