ایران هیچگونه تغییر و اصلاح توافق برجام را نمی پذیرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خانه ملت، علی مطهری با الیاس محمد سلاموویچ اوماخانف نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه دیدار و گفت و گو کرد.

وی با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور در عرصه های مختلف گفت: ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه روابط پارلمانی مناسب به همراه ظرفیت های فراوان اقتصادی و فرهنگی میان ایران و روسیه وجود دارد که بهره گیری از آن می تواند به ارتقا سطح مناسبات منجر شد.تداوم همکاری های مشترک امنیتی ایران و روسیه در سوریه به برقراری ثبات و آرامش در منطقه و حذف تروریسم در این کشور کمک فراوانی کرده است.

مطهری با انتقاد از خروج آمریکا از برجام گفت: خروج آمریکا از توافق برجام نشان دهنده بی اخلاقی و عدم پایبندی به تعهدات بین المللی است. ایران هیچگونه تغییر و اصلاح توافق برجام را نمی پذیرد و توافقنامه برجام باید عیناً اجرا شود.

اوماخانف نیز گفت: همواره روابط مثبت و رو به رشد میان روسیه و ایران برقرار بوده و شورای فدراسیون روسیه از هرگونه اقدامی در این راستا استقبال و حمایت می کند. اقدام آمریکا از توافق برجام نادیده گرفتن یک توافق معتبر بین المللی است، رفتار زننده و سیاست های قلدر مأبانه آمریکا منافع کشور ها را به خطر می اندازند. جامعه جهانی و روسیه تلاش بسیاری جهت حل مسئله هسته ای ایران به کار گرفت و آمریکا نمی تواند این تلاش ها را نادیده بگیرد.

وی بر گسترش  همکاری ها میان استان های روسیه و ایران و تبادل هیأت های اقتصادی و آشنایی هرچه بیشتر بخش های خصوصی و دولتی از ظرفیت های یکدیگر تأکید کرد.

انتهای پیام