ادعای نماینده مجلس به بدهی دو هزار میلیاردی آلومینیوم المهدی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهرام پارسایی در تشریح آخرین وضعیت پرونده واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال به خانه ملت گفت: کمیسیون اصل 90 پرونده واگذاری این مجتمع را از سازمان واگذاری مطالبه کرد و پرونده به کمیسیون اصل 90 رسیده و اکنون در حال بررسی این پرونده هستیم، تا واقعیت ها به صورت مشخص تر هویدا و به موضوع واگذاری آلومینیوم المهدی رسیدگی شود.

وی افزود: گزارشی از تخلفات آلومینیوم المهدی تهیه شده و در صحن علنی قرائت می شود که ماحصل پرونده برای رسیدگی به قوه قضاییه ارسال می شود و اگر کمیسیون اصل 90 دیوان شود حدود 2 شعبه از قوه قضاییه در دیوان اصل 90 مستقر می شود که در این صورت دیوان تسریع کننده و تاثیرگذار می شود.اگر یک قاضی در کمیسیون اصل 90 حضور دائم داشته و در اختیار این دیوان باشد از واقعیات پرونده اطلاع یافته و بهتر می تواند به پرونده ورود کند.

این نماینده مجلس با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون اصل 90 با حضور نمایندگان دیوان محاسبات، ایمیدرو و سازمان بازرسی کشور، ادامه داد: براساس گزارش ها آلومینیوم المهدی حدود هزار میلیارد تومان ارزش گذاری غیرواقعی شده و بالغ بر هزار و 500 میلیارد تومان بدهی دارد که باید متعهد پرداخت این مبلغ شود، اما هنوز نسبت به پرداخت آن اقدام نکرده است.

پارسایی گفت: آلومینیوم المهدی 700 میلیارد تومان به ایمیدرو بدهکار است و تاکنون هیچ مبلغی از این بدهی را پرداخت نکرده و حدود 300 میلیارد تومان نیز بدهی دارایی و برق دارد که پرداخت نکرده است و همچنین به بانک بدهی داشته که وثیقه ای جایگزین نکرده است و در حال حاضر دولت این بدهی را پرداخت می کند که این موضوعات نیز باید دقیق مشخص شود.

وی تاکید کرد: ارزش گذاری غیرواقعی و بدهی هایی که تاکنون مجتمع آلومینیوم داشته و پرداخت نکرده بیش از 2 هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام