تاکید دوباره روسیه و چین برای حفظ برجام و حمایت از ایران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خبرگزاری نووستی، در بیانیه پایانی مذاکرات دیروز ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در پکن تأکید شد که این دو کشور همه اقدامات لازم برای حفظ برجام در زمینه برنامه هسته‌ای ایران را به‌کار خواهند گرفت و دفاع از همکاری‌های اقتصادی و تجاری با تهران در مقابل تحریم‌های یکجانبه آمریکا را بسیار مهم ارزیابی می‌کنند.

در این بیانیه مشترک اعلام شده است: در رابطه با خروج یک‌جانبه و ناامیدکننده طرف آمریکایی از توافقات صورت‌گرفته در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران در چارچوب برجام روسیه و چین همه تلاش‌های ممکن را به‌منظور حفظ این توافقنامه انجام داده و دفاع از منافع حاصله از همکاری‌های تجاری وـ اقتصادی همه کشورها با ایران در برابر تحریم‌های یک‌جانبه و غیرمعمول دولت آمریکا را بسیار بااهمیت می‌دانند.

علاوه بر این در بیانیه مشترک رهبران روسیه و چین، طرفین بر لزوم حفظ تمامیت ارضی و استقلال سوریه و مبارزه با تروریسم بدون استفاده از برخوردهای دوگانه تأکید کرده‌اند. مسکو و پکن همچنین به توافق رسیده‌اند که به تلاش‌های مشترک برای حل‌وفصل مسالمت‌ آمیز مشکلات در شبه‌جزیره کره ادامه دهند.

انتهای پیام