واکنش مرکل به اقدام ترامپ در گروه 7 / اجازه سوءاستفاده نمی‌دهیم

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آنگلا مرکل به شبکه آلمانی ARD گفت: اعلام عقب نشینی ترامپ از بیانیه گروه هفت از طریق توئیتر، تامل برانگیز و کمی دلسردکننده است.این اجلاس پایان همکاری میان آمریکا و اروپا نبود اما اروپا دیگر نباید به آمریکا تکیه کند و باید سرنوشت را در دست بگیرد.اجازه نخواهیم داد که باز هم از ما سوءاستفاده شود. در عوض بار دیگر وارد عمل می شویم.

وی درخصوص مقابله با طرح ترامپ برای وضع تعرفه بر خودروهای آلمانی و اروپایی گفت: اول از همه اینکه سعی خواهیم کرد ببینیم آیا می توان از آن جلوگیری کرد یا نه در غیر این صورت امیدواریم اتحادیه اروپا باز هم با حفظ اتحاد به آن پاسخ دهد.

این مقام مسئول افزود: سران گروه هفت موافقت کرده اند تا در روابط تجاری تجدیدنظر کرده و تعرفه های جاری را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند.ایجاد منطقه بدون تعرفه میان کشورهای گروه هفت یک نتیجه ایده آل خواهد بود.اتحادیه اروپا همانند کانادا و در چارچوب قوانین سازمان تجارت جهانی در برابر تعرفه های فولاد و آلومینیوم دست به اقدامات متقابل می زند.

بنابراین گزارش،ترامپ بر واردات فولاد و آلومینیوم به ترتیب تعرفه 25 و 10 درصدی وضع کرد که این تصمیم با خشم متحدان آمریکا مواجه شد و بر نشست سران گروه هفت سایه انداخت.جدال های لفظی که بر سر رویکردهای تجاری رخ داد، باعث شد تا وی در صفحه توئیتر اعلام کند امضا و حمایت را از بیانیه نشست سران گروه هفت پس می گیرد. البته مشخصا اظهارت جاستین ترودو نخست وزیر کانادا را علت این تصمیم عنوان کرد.ترودو در یک کنفرانس خبری گفته بود که به ترامپ هشدار داده از 10 تیر تعرفه هایی سنگین روی کالاهای آمریکایی وضع خواهد کرد.

انتهای پیام