جلسه اضطراری مجلس برای قرارداد ایران خودرو و سایپا با رنو و پژو

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبداله رضیان درخصوص خروج شرکت‌های اروپایی از صنایع خودروسازی ایران به مهر گفت: پروژه شرکت سیتروئن در کاشان تقریباً به تولید رسیده و دستگاه‌ها برای تولیدات جدید نصب شده لذا مشخص نیست با تحریم‌های جدید آمریکا این شرکت چه سیاستی را اتخاذ خواهد کرد.توقف فعالیت‌های این کارخانه موجب زیان هنگفت سیتروئن خواهد شد البته قراردادهای سیتروئن محکمتر از قراردادهای پژو و رنو است و خسارت‌ها به عهده این خودروساز است.

وی افزود: شرکت رنو و پژو هنوز سرمایه‌گذاری جدی در صنعت خودروسازی ایران انجام نداده‌اند،باید این قراردادها در کمیسیون صنایع مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود با توجه به سابقه قبلی این شرکت هادر بدعهدی، چه نوع ضمانت‌های اجرایی اخذ شده که در صورت تخطی از قرارداد خسارت های وارده به ایران را بپردازند.

این نماینده مجلس گفت: در شرایط فعلی می‌توانیم با کشورهایی نظیر چین، فعالیت‌های تولیدی را در خودروسازی ادامه دهیم تا نیاز بازار تأمین شود. نگرانی ما این است که قیمت خودروها افزایش یابد و مصرف‌کنندگان دچار مشکل شوند.صنایع خودروسازی ایران وابستگی زیادی به این شرکت‌ها ندارد اما ایجاد نوسان در بازار خطرناک است.

رضیان ادامه داد: جلسه اضطراری کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای بررسی خروج شرکت‌های اروپایی از کشور و نوع قراردادهای ایران‌خودرو و سایپا با این شرکت‌ها و بررسی تضامین اخذ شده، احتمالا هفته جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام