سکه از ۲.۵ میلیون تومان هم عبور کرد/ دلار ۶۸۰۰ / شاخص بورس منفی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز بازارهای مختلف و در برابر ادامه جهش قیمت های سکه و ارز، شاخص بورس با کاهش ارقام روبرو شد و با افت 68 واحدی در رقم 95 هزار و 847 واحدی جاخوش کرد.

این رویداد در نتیجه روند نزولی قیمت سهام شرکت های پالایشگاه بندرعباس، فولادمبارکه ، سرمایه گذاری امید، گل گهر ، فولاد خوزستان و همراه اول رخ داد و رشد قیمت سهام شرکت تازه وارد بورس یعنی پرداخت الکترونیک سامان کیش به همراه پتروشیمی شازند، سایپا و فولاد خراسان و تاپیکو، مانع از ریزش بیشتر دماسنج بازار سهام شد.

در این میان در شرایطی بیش از 224 میلیارد تومان در بورس تهران داد وستد شد که رکوردشکنی های بازار سکه و طلا و ارز همچنان موجب تمرکز، نگرانی و افزایش تحرکات سرمایه گذاران این حوزه شد. به طوریکه قیمت هر سکه طرح جدید و قدیم از مرز 2.5 و 2.3 میلیون تومان گذشت که رکورد جدیدی بشمار می رود.

اما بعد از به اوج رسیدن التهاب بازار سکه ، اندکی از بهای طرح جدید ، نیم و ربع سکه کاسته شد و به ترتیب به دو میلیون 441 تومان، یک میلیون و 210 و 691 تومان رسید و سکه طرح قدیم دو میلیون 350 هزار تومان در حال معامله است.

از سوی دیگر با وجود کاهش قمیت اونس جهانی، روند صعودی قیمت طلای 18 عیار تکرار شد و امروز به بیش از 203 هزار تومان بالغ شد.

در بازار ارز هم قیمت دلار زیرزمینی از مرز 6800 تومان عبور کرد و در برابر کاهش قیمت لیر ترکیه به 1480 تومان ، بهای هر یورو ، پوند ، دلار کانادا و استرالیا به ترتیب 7900 ، 8980 ، 5160 و 5100 تومان شد.

با این اوصاف ، در شرایطی خروج شرکت های اروپایی از ایران و افزایش نگرانی ها از عدم حمایت عملی اروپا و... موجب التهاب بازارها شده که شاید با  اجرای قانون بروز شده انسداد و مجوز وام خارجی که توسط کمیسوین اتحادیه اروپا تصویب شده ، و همچنین افزایش شکاف آمریکا و اتحادیه اروپا و تداوم حمایت های چین و روسیه از ایران، وضعیت مقداری بهتر شود.

انتهای پیام