خط و نشان ارتش یمن: وارد جنگ با آمریکا شده‌ایم

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، عزیز راشد معاون سخنگوی نیروهای مسلح یمن در گفت‌وگو با «الثوره نت» اعلام کرد: ارتش یمن به جای مبارزه با دست‌ نشانده‌های محلی و منطقه‌ای به جنگ با دشمن اصلی چون آمریکا می‌رود.

وی افزود: دشمنان اصلی با همه تجهیزات و توان خود در برابر رزمندگان یمنی شکست خوردند و امروز می‌بینیم دشمن آمریکایی با همه امکانات نظامی خود برای اشغال الحدیده، چگونه در دام نظامی نیروهای یمنی افتاده و زمین‌گیر شده است. فریاد امارات برای کمک به این کشور در جنگ یمن و مداخله مستقیم آمریکا در این جنگ، همان چیزی است که آنرا می‌خواهیم تا برای همگان مشخص شود دشمن اصلی ما آمریکا است؛ حال این دشمن هر اندازه تلاش می‌کند تا خود را مخفی کند.

این مقام مسئول تاکید کرد: دست‌نشان‌های محلی و منطقه‌ای و مزدوران آنها با وجود اصرار زیاد به جنگ یمن که البته برخاسته از تفکرات القاعده‌ای و سلفی آنها است، هیچ ارزشی ندارد، زیرا به دست نیروهای ارتش یمن و انصارالله کشته می‌شوند. مزدوران ائتلاف سعودی مانند مزدوران سودانی، تلفات سنگین جانی در جنگ با نیروهای یمنی متحمل شده‌اند، اما حساب و کتاب نظامی یا سیاسی برای آنها وجود ندارد، زیرا پیش‌تر بهای آن با پول پرداخته شده است.

راشد ادامه داد: جنگ حقیقی برای ارتش یمن، جنگ مستقیم با آمریکا است و اگر جرات پاسخ با درخواست کمک اماراتی‌ها را داشته باشد، آن وقت باید خسارت سنگین نظامی و سیاسی را متحمل شود. ارتش آمریکا پیشتر تجربه‌های تلخی را در ویتنام، عراق و ایران به دست آورده و در یمن نیز همین تجربه را به دست می‌آورد. چراکه نیروهای یمنی قوی و شهادت طلب هستند.

انتهای پیام