اعضای اوپک برای تقابل با ایران هماهنگ شده اند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلال میرزایی با اشاره به همراهی برخی از اعضای اوپک با آمریکایی ها برای تحریم نفتی ایران به خانه ملت گفت: اعضای اوپک همانگونه که جهت گیری سیاست خارجی آن ها نشان می دهد در تصمیم گیری های اقتصادی تحت نفوذ آمریکا عمل می کنند.

وی افزود: اعضای اوپک در تصمیم گیرهای نفتی نیز زیر نفوذ آمریکا اقدام می کنند و متاسفانه عربستان و امارات تقریبا بیش از 2 سال است که سیاست تقابل با ایران را دنبال می کنند و هر اقدامی که به ضرر منافع ایران باشد را در بازار نفت انجام می دهند.پس از نامه ای که وزیر نفت به رییس اماراتی اوپک نوشت،  واکنش نامناسب آن ها به این نامه نشان دهنده این بود که برخی اعضای اوپک برای تقابل با ایران به صورت هماهنگ حرکت می کنند.

این نماینده مجلس گفت: انتظار می رفت که کشورهای عضو اوپک با توجه به اساسنامه این سازمان در برابر تحریم هایی که یک جانبه بوده از ایران حمایت کنند.

میرزایی یا بیان اینکه خبر رویترز به نقل از منابع آگاه برای افزایش تولید نفت توسط برخی اعضای اوپک شرایط را پیچیده کرد، افزود: این موضوع که عربستان در هفته های اخیر 200 هزار بشکه تولید نفت را افزایش داده و سیاست محدودسازی فعلی توزیع در بازار نفت را رها کرده به دلیل پیشبرد استراتژی آمریکا در منطقه بوده که نگرانی هایی ایجاد کرده است.

انتهای پیام