شفاف ترین شرکت های بورسی سال ۹۶ معرفی شدند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس رتبه‌ بندی ۳۰۳ شرکت‌ پذیرفته شده در بورس تهران را از نظر کیفیت افشا و اطلاع‌ رسانی مناسب برای دوره 12 ماهه منتهی به اسفند ۹۶ منتشر کرد.

براین اساس، از میان ۳۰۳ شرکت مورد بررسی، رتبه‌ نخست از لحاظ به موقع بودن، قابلیت اتکای اطلاعات ارسالی و امتیاز اطلاع‌رسانی به نماد معاملاتی شرکت‌ ارتباطات سیار ایران تعلق گرفت. این شرکت با نماد "همراه" با کسب امتیاز حداکثری ۱۰۰ در معیار نهایی به موقع بودن، امتیاز 99.6 در امتیاز قابلیت اتکای اطلاعات ارسالی و امتیاز 99.9 در معیاراطلاع ‌رسانی به‌ عنوان شفاف‌ ترین شرکت در این دوره شناخته شد.

همراه اول در دوره قبلی (۱۲ ماهه منتهی به آذر ماه سال گذشته) نیز رتبه نخست را کسب کرده بود. به این ترتیب با عملکرد موفق در زمینه افشای به موقع اطلاعات قابل اکتفا، توانست رتبه مزبور را حفظ کند.

پتروشیمی مبین و مخابرات ایران هم در رده های دوم و سوم و شرکت های داروسازی زهراوی، بوتان، شیشه همدان، دارو سازی امین، شیمی دارویی داروپخش، کاشی پارس، لابراتوار های سینا دارو رتبه های چهارم تا دهم را به نام خود ثبت کردند.

  سرمایه گذاری صنایع شیمیایی، بانک ملت، بانک صادرات، کاشی و سرامیک حافظ، بیمه دانا، پست بانک ایران، پارس الکتریک، بانک تجارت، بانک پاسارگاد و بانک پارسیان به ترتیب در انتهای جدول رتبه بندی قرار دارند.

جدول کامل رتبه بندی 303 شرکت بورسی 

انتهای پیام