برنامه تلخ مالک آلمانی شرکت معروف برای خروج همیشگی از بازار سرمایه ایران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت هنکل پاک وش درحالی از سال 91 از بورس حذف و به بازار پایه ج فرابورس منتقل شده که از برنامه تغییر ساختار اساسی و خروچ همیشگی از بازار سرمایه خبر داد.

براساس این گزارش، هیات مدیره "شوش" اعلام کرد قصد دارد با برگزاری مجمع فوق العاده ایی که زمان آن متعاقبا" مشخص خواهد شد ، شخصیت حقوقی را از سهامی عام به سهامی خاص تبدیل کند.

در صورت تصویب سهامداران ، تصمیم فوق علمی و این شرکت معروف قدیمی و تاسیس شده از 1357 برای همیشه از تابلو معاملات بازار سهام خارج خواهد شد.

بررسی های بورس پرس نشان می دهد اردیبهشت 95 شرکت آلمانی هنکل توسط کارگزاری بورسیران و از طریق سوئیفت اقدام به خرید 30 درصد از سهام این شرکت  به ارزش بیش از 51 میلیون یورو  معادل 164 میلیارد تومان کرد و مالک 90 درصدی آن شد.

آخرین بهای هر سهم "شوش" هم مربوط به دو روز پیش با حدود 2 هزار و 890 تومان است .

این شرکت که در شهرک صنعتی کاوه قرار دارد، تا قبل از خرید 60 درصد سهام توسط هنکل در سال 81 با نام پاک‌وش فعال بود اما پس از معامله بلوک مدیریتی به هنکل پاک‌وش تغییر نام داد.

هنکل آلمان هم درحوزه محصولات بهداشتی، آرایشی و چسب های صنعتی و در ۱۲۵ کشور فعال است از در سال 1876 میلادی در شهر آخن آلمان و توسط فریتز هنکل و دو شریک دیگر تأسیس شده و مرکز فعلی آن دوسلدروف است.

انتهای پیام