قطعات خودرو ۳۰ درصد گران خواهد شد/ علل جهش قیمت خودرو و راهکار تعدیل

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نجفی منش با اشاره به حجم بالای نقدینگی در جامعه به اقتصاد آنلاین گفت: نقدینگی در جامعه به حدی زیان بار شده که هر دوره به سمت یکی از بازارها رفته و باعث شوک آن‌ها می‌شود. در حال حاضر خودرو نیز با این وضعیت مواجه شده است. عده ای به دلیل نا آگاهی و حفظ دارایی و با تصور بازگشت تحریم‌ها، وارد این بازار شده‌اند که توصیه می‌کنم مردم فقط در صورت نیاز خودرو بخرند و فقط به فکر منافع شخصی نباشند زیرا در این صورت اقتصاد به شدت متضرر خواهد شد.

وی تاکید کرد: افزایش تقاضا و بازی بازار باعث جهش قیمت شده و خودروسازان در این افزایش بی تقصیرند.کمبود نقدینگی و عدم تعدیل قیمت‌ها،عمده‌ترین مشکل قطعه سازان است، از ابتدای سال 95 تاکنون قیمت مواد اولیه 72 درصد افزایش یافته اما قیمت قطعات تغییر نکرده است.شورای رقابت در قیمت‌گذاری اصولی عمل نکرده بنابراین بهترین راهکار این است که مکانیزم بازار تعیین کننده قیمت باشد.

نجفی منش با بیان اینکه با خروج حجم نقدینگی از این بازار شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود،گفت: اگر دولت دست از قیمت گذاری بردارد و همچنین خودروسازان پول قطعه سازان را بدهند، قیمت‌ خودرو تعدیل خواهد شد.افزایش قیمت خودرو بیشتر تحت تاثیر فشارهای داخلی است تا تحریم،قیمت خودروهای داخلی باید افزایش می‌یافت اما تا این اندازه غیر طبیعی است.

انتهای پیام