دادستان تهران: مردم مستحق این همه گرانی ارز، سکه و خودرو نیستند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، جعفری دولت آبادی در نشست با مسئولان اتحادیه ها گفت: وضع برخی رستوران ها و هتل ها قابل قبول است؟ آیا مردم از حق سلامت برخوردارند؟ و آیا این همه مواد تاریخ مصرف گذشته باید در بازار وجود داشته باشد؟ اتحادیه ها و اصناف به وظایف عمل نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز هزاران صنف تشکیل شده که مجوز اشتغال ندارند و هر وقت ورود می کنیم می گویند بیکاری است،افزود: اگر سازمان ها و دستگاه ها به وظایف عمل می کردند اکنون شاهد این همه نابسامانی در بهداشت، گرانی، تغییر روزانه قیمت ها و احتکار نبودیم.استاندارد، تعزیرات، اتحادیه ها، وزارت صنعت و ده ها دستگاه دیگر وجود دارند اما چرا باید شاهد این همه گرانی باشیم؟

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اتاق اصناف ده ها برابر شما قدرت داشت و امروز با وجود این همه دستگاه نظارتی کمترین نظارت بر عرضه مواد غذایی و خوراکی و آشامیدنی وجود دارد،گفت: در اوایل ماه رمضان سال جاری دادستانی در چندین قنادی حضور داشت و از 68 قنادی که حضور پیدا کردیم 7 مورد پلمپ شدند اقلام استفاده شده در آنها معدوم شد، دو مورد جریمه شدند و از همه این موارد فقط یک مورد تشویق شد.

جعفری دولت آبادی تاکید کرد: از ظرفیت حمایتی دادستانی در تصمیمات قوی استفاده کنید و کاری کنید مردم شما اتحادیه ها را امین خود بدانند.آیا مردم واقعا مستحق این همه گرانی در حوزه ارز، سکه و خودرو هستند؟ بخش های زیادی از این اتفاقات به دلیل این است که بسیاری از دستگاه های نظارتی به وظایف عمل نمی کنند.از سیاست های جدی قوه قضاییه احیای حقوق عامه است که مقام معظم رهبری هم در این زمینه تاکید فراوان دارند.

وی با اشاره به اینکه قانونگذار در تفسیر حقوق عمومی ساکت است اما ما حدود 70 مصداق حقوق عمومی را برشمرده ایم،ادامه داد: برخی دستگاه ها یا وظایف را انجام نمی دهند یا خوب انجام نمی دهند و یا مرتکب جرم می شوند و طبیعی است که در این گونه موارد باید دادستانی ورود کند.چرا باید همچنان شاهد عرضه کالاهای نامناسب و معیوب و احتکار و گرانفروشی و گرانی باشیم؟ و قطعا اگر مسئولان اتحادیه و اصناف به وظایف عمل کنند تحت حمایت دادستانی قرار خواهند گرفت.امروز پلیس خیلی از وظایف اتحادیه ها اصناف را متقبل شده چرا که اتحادیه ها قصد ندارند با همکاران درگیر شوند.

جعفری دولت آبادی گفت: باید اتحادیه ها به گونه ای عمل کنند که مردم آنها را امین خود بدانند و اگر اتحادیه های موفقی داشتیم برای مثال با این همه اعتراض کامیونداران مواجه نمی شدیم.اکنون فریاد مردم از گرانی ها ، چندنرخی بودن و عرضه کالاهای معیوب به آسمان است و ما از همه اتحادیه ها و اصناف انتظار داریم متخلفان را با محرومیت روبرو کنند چرا که برخی محرومیت ها از حبس هم بدتر است.مردم حس نمی کنند با گرانفروشی و تخلفات مبارزه می شود.

انتهای پیام