توضیحات نایکی درباره تامین کفش بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ‌به‌نقل از ساکرنت،شرکت نایکی درپی اعلام اخیر خود مبنی بر عدم تامین کفش بازیکنان تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران برای بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نایکی به‌عنوان یک شرکت آمریکایی نمی‌تواند کفش فوتبالیست‌های تیم‌ ‌ملی ایران را درحال‌‌حاضر تأمین کند، تحریم‌ها سال‌هاست که وجود دارد اما براساس قانون قابل اجرا هستند.

اعلام این خبر باعث شد اعضای فدراسیون ایران به این اتفاقات واکنش نشان دهند. فدراسیون ایران در نامه‌ای از فیفا خواست دراین‌باره توضیحاتی دهد و کمک کنند مشکلات حل شود.

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران نیز در واکنش به این اتفاق اعلام کرد: بازیکنان به لوازم ورزشی عادت کرده‌اند و درست نیست تنها یک هفته‌ قبل از این مسابقات مهم لوازم را تغییر دهند.

بازیکنان ایرانی روش‌های مختلفی برای تامین کفش در مسابقات در نظر گرفتند. برخی از آنها از هم‌تیمی‌های خارجی درخواست کردند به آنها کفش قرض دهند. طبق گفته یکی از مسئولان تیم برخی از بازیکنان از دوستان خواستند برای انها کفش تهیه کنند و برخی به سادگی به مغازه‌ها رفتند و کفش خریدند. بیشتر تیم‌های حاضر در جام جهانی ‌حامی کفش دارند و هر بازیکن چند گزینه کفش برای پوشیدن دارد. حتی برخی از بازیکنان براساس آب‌وهوا و شرایط زمین کفش‌ها را در میانه بازی تغییر می‌دهند. لباس تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران از سوی شرکت آدیداس تأمین شده البته این شرکت آلمانی ‌حامی تیم نیست و فقط لباس‌ها را به فدراسیون فوتبال ایران فروخته است.

انتهای پیام