روز تاریخی بورس به سر رسید و شاخص ۱۰۰ هزار تایی شد/ دلایل

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاخص بورس تهران به رغم برخی انتقادات و ناکارایی در به نمایش گذاشتن واقعیت ها ، همچنان متغیری مهم برای سنجش وضعیت حال و احوال بازار و شرکت ها است و همه فعالان و کارشناسان برای بررسی شرایط کلی به آن استناد می کنند.

این متغیر درحالی چهارم بهمن سال گذشته با رونق بازار سرمایه به بالاترین رقم ممکن یعنی 95 هزار و 522 واحدی رسیده بود که چهارشنبه گذشته با پرش بی سابقه 2767 واحدی به 99 هزار و 128 واحدی رسیده و برای امروز آماده بود تا روز تاریخی را رقم بزند.

این انتظار در همان چند دقیقه اول معاملات امروز محقق شد و با ادامه رشد قیمت سهام شرکت های ارزآور و دیگر گروه ها ، دماسنج بورس در 50 سالگی
برای اولین بار از خط مقاومت 100 هزار تایی هم عبور کرد تا 27 خرداد 1397 به روزی تاریخی و ماندگار تبدیل شود.

این رویداد در نتیجه رشد قیمت سهام و اثر 328 تا 102 واحدی شرکت های فولاد مبارکه ، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، گل گهر، فولاد خوزستان، هلدینگ نفت و گاز پارسیان ، پالایشگاه اصفهان و پتروشیمی جم رخ داد تا در نیم ساعت اول  معاملات با جهش 2 هزار و 255 واحد دیگر، شاخص بورس در عدد 101 هزار و 402 واحدی به نمایش گذاشته شود.

حجم معاملات هم با داد و ستد 145 میلیارد تومانی همراه شده که نشان از تشدید طرف تقاضا و تشکیل صف های خرید سهام شرکت های ارزنده دارد.

از جمله دلایل اقبال بازار سهام بعد از ماه ها رکود عواملی چون لحاظ کردن دلار 6 تا 7300 تومانی در شرکت های صادر کننده و افزایش سود شرکت های این گروه از جمله ملی مس ، تصمیم دولت به محاسبه قیمت خوراک شرکت های پتروشیمی در سال 97  بر مبنای دلار 3800 تومانی، دعوت سخنگوی دولت از مردم به سرمایه گذاری در بورس و حمایت از بازار سرمایه ، ارزنده بودن قیمت سهام اکثر شرکت ها ، در پیش رو بودن فصل داغ مجامع ، افزایش تحرکات سرمایه گذاران و تزریق نقدینگی و ... است.  

انتهای پیام