تحلیل خواجه نصیری از شرایط بورس با ظرفیت رشد چندین 10 درصدی دیگر

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمودرضا خواجه نصیری درباره شرایط روزهای بازار سهام که جهش های پی در پی شاخص و اولین حضور در ارقام بیس از 100 هزار واحدی همراه شده گفت: هفته گذشته بازار سرمایه با وضعیت مثبتی به کار پایان داد که در کنار حجم بالای تقاضا ، شاخص مثبت و اقبال به اکثر بازار ، معرف ورود نقدینگی است. ب

وی ادامه داد: با توجه به قیمت دلار از یک سو و افزایش ارزش جایگزینی شرکت ها از سوی دیگر و امید به بهبود سودآوری که در اختیار سیاست های ارزی آتی مطرح می شود، به نظر می رسد بازار سرمایه مستعد رشد قابل توجهی است.

وی افزود: سابقه تاریخی بازار نشان می دهد همواره بعد از رشد ارزی، بازار سرمایه می تواند حرکت قدرتمندی را آغاز کند که این مساله قدرت اصلی نقدینگی است که در بازارهای مختلف حرکت کرده است. با توجه به افزایش ریسک به بازده در اکثر بازارهای موازی از جمله طلا و مسکن و... ،سرمایه به سمت بازاری که زمینه رشد دارد سوق پیدا می کند ،این ظرفیت بالقوه برای رشد بورس وجود دارد  و حتی اگر این بازار چندین بار بیش از 10 درصد رشد کند بازهم ظرفیت برای رشد دارد.

این مقام مسئول با اشاره به تاکیدات  مقام معظم رهبری مبنی بر حرکت نقدینگی به سمت تولید تصریح کرد: این مساله نشان می دهد هدایت سرمایه و نقدینگی به سمت سرمایه گذاری مولد،سیاست کلان است و با این وجود شرایط برای رشد بورس مساعد است.فعالیت نهادهای مالی بازار و سازمان بورس به منظور هدایت سرمایه ها به سمت صندوق های سرمایه گذاری و مدیریت آن و جذب سرمایه گذاران خرد به صورتی که به شکل مدیریتی پراکنده و توزیع شده در بازار شکل بگیرد و با تحلیل پیش رود می تواند رشد پایدارتری را رقم  زده و شرایط امیدوار کننده ای را برای بازار سهام ایجاد و به رشد اقتصاد کمک کند.

خواجه نصیری ادامه داد: خوشبختانه بر خلاف دوره های رشد گذشته که سرمایه گذاری در بورس پیچیدگی های زیادی داشت اکنون امکان سرمایه گذاری آنلاین در صندوق های سهامی با هر میزان پول حتی صد هزار تومان برای عموم مردم مهیا است.

انتهای پیام