گزارش گمرگ از دستگیری ۱۰۱ قاچاق انسان در ۸۵ روز

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،گمرک ایران اعلام کرد ماموران طی دو عملیات تازه، 6 نفر از اتباع کشورهای همسایه که قصد خروج غیر قانونی از مرزهای ایران را داشتند، شناسایی کردند.در یکی از عملیات های مبارزه با قاچاق، 3 نفر از اتباع کشورهای همسایه که در یک کامیون حامل بار قیر معدنی مخفی شده بودند شناسایی و دستگیر شدند، این محموله صادراتی از مبدا گمرک کرمانشاه به مقصد ترکیه در حال حرکت بود. 

در عملیات دیگری، 3 نفر دیگر از اتباع کشورهای همسایه قصد داشتن در لابه لای بار تریلی های خروجی از طریق مرز ایران وارد ترکیه شوند که با توجه به هوشیاری و دقت عمل ماموران گمرک شناسایی و دستگیر شدند.بر همین اساس، با گذشت ۸۵ روز از ابتدای سال تاکنون ماموران گمرک موفق به کشف ۱۰۱ نفر با رصد اطلاعات و به کمک دستگاه های کنترلی پیشرفته ایکس ری شدند. در سال ۹۶، ماموران گمرک موفق به کشف ۵۵۰ مورد قاچاق انسان شده بودند. 

نکته جالب این است که در 3 ماهه نخست سال جاری بیشتر افراد شناسایی شده از اتباع کشورهای خارجی و غالبا از اتباع همسایگان شرق ایران بودند.با الکترونیکی شدن گمرک و تجهیز این سازمان به دستگاه های کنترلی پیشرفته ایکس ری، کشفیات قاچاق انسان رشد قابل توجهی داشته و ریسک خروج غیر قانونی از مرز را افزایش داده است.

انتهای پیام