ترامپ به کیم جونگ اون شماره تلفن داد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق،هنوز 24 ساعت از انتشار ویدئوی جنجالی ترامپ که به یکی از ژنرال‌های ارتش کره‌شمالی سلام نظامی می‌دهد نگذشته بود که وی باز هم با انتشار خبری، در صدر اخبار رسانه‌های آمریکایی قرار گرفت.

ترامپ روز جمعه در پاسخ به پرسشی در مورد برنامه‌ها برای روز پدر در آمریکا گفت: می‌خواهم به کره‌شمالی زنگ بزنم.

وی هرچند توضیح بیشتری در مورد مخاطب این تماس تلفنی نداد اما همین اظهارنظر باعث شد بار دیگر مورد انتقاد قرار بگیرد.این در حالی است که تنها چند ساعت پیش از آن ویدئویی از دیدار ترامپ با کیم جونگ اون  از تلویزیون ملی این کشور منتشر شده که در آن کیم جونگ اون شماری از مسئولان کره‌شمالی از جمله یک ژنرال ارتش این کشور را به ترامپ معرفی می‌کند که بعد از احترام نظامی ژنرال کره‌ای،وی هم احترام نظامی می‌گذارد.

جان کربی کارشناس نظامی شبکه سی‌ان‌ان دراین‌باره گفت: با توجه به اینکه این تصاویر از تلویزیون دولتی کره‌شمالی منتشر شده، این به معنای استفاده این کشور از بار تبلیغاتی احترام نظامی ترامپ به ارتش کره‌شمالی است.

وی ضمن انتقاد از اقدام ترامپ تأکید کرد: وی نباید به فرمانده نظامی کشوری خارجی احترام نظامی بگذارد و باید به تکان‌دادن سر و دست‌دادن رسمی با این نظامی کره‌ای اکتفا می‌کرده است. 

حال ترامپ که دیدار بی‌سابقه با رهبر کره‌شمالی را موفقیت‌آمیز می‌داند در فضای سبز کاخ سفید به خبرنگاران گفت: شماره‌ای در اختیار کیم جونگ اون قرار داده تا رهبر کره‌شمالی بتواند مستقیم با وی تماس بگیرد.حالا می‌توانم به کیم جونگ اون زنگ بزنم و وی هم می‌تواند درصورتی‌که مشکلی پیش آمد به من زنگ بزند.

وی در مورد مخاطب تماس گفت: می‌خواهد با افرادی در کره‌شمالی صحبت کند اما توضیح بیشتری در این مورد نداد.

مخالفان ترامپ در حزب دموکرات معتقدند رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا امتیازهای زیادی به کیم داده اما ترامپ در پاسخ به خبرنگاری که وی را متهم به دفاع از عملکرد حقوق‌بشری کیم جونگ اون کرده بود، گفت: نمی‌خواهم سلاح هسته‌ای، شما و خانواده‌ ها را نابود کند می‌خواهم روابط با کره‌شمالی خوب باشد.

انتهای پیام