ورود ۸ شرکت به تابلو و خروج ۷ شرکت بورسی و فرابورسی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات بورس که شاخص با تکرار جهش بیش از 2 هزار 200 واحدی از نیمه کانال 104 هزار تایی هم رد شده  ، نماد شرکت های چادرملو ، نیرو محرکه، فنر سازی خاور بعد از برگزاری مجمع سالانه و سرامیک ‌های ‌صنعتی‌ اردکان‌ و داروسازی‌ فارابی‌ با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت بدون محدودیت نوسان قیمت و نماد شرکت های مدیریت صنعت شوینده بهشهر، فراورده‌ های‌ نسوزایران‌ و تولید محور خودرو با محدودیت نوسان قیمت باز شدند.

همچنین نماد 7 شرکت نفت‌ بهران‌ ، ایرکا پارت صنعت، موتورسازان‌ تراکتورسازی‌، سرمایه گذاری مسکن تهران، شیرین دارو ، صنایع نسوز توکا و ریل سیر کوثر بسته و برای فردا آماده بازگشایی شد که ناشی از تعدیل مثبت و منفی بود.

براساس این گزارش، درحالی علت بسته شدن نماد " خموتور" به دلیل رشد بیش از 20 درصدی قیمت سهام طی پنچ روز کاری ( از 347 به 420 تومان) بود که  " شبهرن" 260 میلیارد تومانی ، سود هر سهم سال مالی اسفند گذشته را با افزایش 24 درصدی از 1775 به 2198 ریال رساند و آماده برگزاری مجمع سالانه با این سود جدید شد.

در این رابطه مدیران این شرکت وابسته به بنیاد مستضعفان علت افزایش درآمد را مربوط به تغییرات نرخ ارز صادراتی،کاهش هزینه تبلیغات، کاهش تخفیفات اعمال شده و همچنین کاهش قیمت تمام شده و هزینه های مالی اعلام کردند.

اما "خکار" 50 میلیارد تومانی سود هر سهم سال مالی اسفند قبل را با 66 درصد تعدیل منفی از 127 به 43 ریال کاهش داد و علت این رویداد را کاهش 13.7 درصدی % و افزایش 11 و 54 درصدی قیمت تمام شده هزینه های مالی اعلام کرد.

در فرابورس نیز نماد دو شرکت شیرین دارو به علت رشد بیش از 40 درصدی قیمت سهام طی 5 روز کاری ( از 1281 به 1861 تومان ) و صنایع نسوز توکا به دلیل افزایش 20 درصدی قیمت ( از 297 به 361 تومان ) بسته شد.

نماد سرمایه گذاری مسکن تهران هم بعد از اعلام مزایده فروش 8 قطعه ملک مزوعی به وسعت حدود 95 هکتار زمین در شهریار ، بسته و بعد از ساعاتی با کاهش حدود 3 درصدی قیمت باز شد.

ریل سیر کوثر هم درباره در مورد بندهای حسابرسی برای صورت های مالی اسفند گذشته توضیحاتی به شرح زیر داد و بسته شد.

انتهای پیام