دفترچه‌های بیمه را در منازل تحویل بگیرید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، تقی نوربخش در نشستی خبری درباره صدور غیرحضوری دفترچه‌های بیمه درمان گفت: نیازنبودن به مراجعه حضوری برای صدور و تمدید دفترچه هم‌اکنون در بسیاری از شعب آغاز شده، تا هفته تأمین اجتماعی شرایطی را ایجاد خواهیم کرد که دفترچه‌ها به درِ منازل ارسال شوند و نیازی به مراجعه به شعب نباشد.

وی افزود: این طرح به صورت سراسری در مراکز ملکی سازمان انجام شد و تاکنون ۷۰ میلیون نسخه الکترونیک ایجاد و ۱۵میلیارد تومان بابت چاپ دفترچه‌ها صرفه‌جویی شده است. حذف دفترچه در مراکز طرف قرارداد نیز در سه استان پایلوت شده و به‌زودی پنج استان دیگر به این طرح ملحق می‌شوند، امیدواریم تا آخر سال کل مراکز تحت پوشش بروند.

این مقام مسئول ادامه داد: اقداماتی در راستای حمایت از اشتغال داریم.در قالب طرح مشوق‌های اشتغال هم‌اکنون همه کارگاه‌های تولیدی می‌توانند به ازای هر دو نفری که جذب و به‌کارگیری می‌کنند، از مزایای بیمه‌ای برای یک نفر از آنها استفاده کنند. به این معنا که اگر کارگاهی دو فرد زیر ۳۴ سال و دارای مدرک کارشناسی را جذب کند، برای یک نفر آنها از معافیت حق بیمه کارفرمایی برخوردار می‌شود.

نوربخش گفت: مذاکراتی با وزیر ارتباطات برای کمک به استارت‌آپ‌های ثبت‌شده در حال انجام است که به دنبال آن، هیئت‌مدیره آنها که سهام دارند از معافیت کامل حق بیمه برخوردار شوند. تسهیلاتی برای اصحاب رسانه در راستای تفاهم با معاونت مطبوعاتی نیز در نظر گرفته شده و تاکنون ۱۲هزار نفر تحت پوشش رفته‌اند.

وی به بیمه رانندگان نیز اشاره کرد و گفت: با وجود تأمین‌نشدن منابع هدفمندی برای پوشش بیمه رانندگان، همچنان بیمه‌پردازی آنها ادامه دارد. مذاکراتی با سازمان برنامه داریم تا این روند با تأمین منابع ادامه یابد و تعداد آنها افزایش پیدا کند.مهلت بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش‌حساب نیز شروع شده و تا ۱۰ تیرماه ادامه دارد،کارفرمایان علاوه بر بخشودگی جرایم، از امکان تقسیط بدهی نیز بهره‌مند می‌شوند.

نوربخش درباره بیمه کولبران نیز گفت: مشاغل برای بیمه‌‌شدن یا باید دارای کارگاه بوده یا کد مشخص داشته باشند، کولبرها جزء صنوف مشخصی نیستند. اکنون ۵۰ هزار باربر تحت پوششند که سهم کارفرمایی‌ آنها را دولت می‌دهد اما کولبرها اگر صنوف مشخصی داشته و دارای هویت صنفی باشند، می‌توانند از امکان بیمه استفاده کنند.

انتهای پیام