تیم ملی ایران با چند امتیاز شگفتی ساز می شود؟/ پیش بینی بانوی اسکی باز

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق، فروغ عباسی با خوشحالی از برد ایران مقابل تیم ملی مراکش گفت: واقعا فکر نمی‌کردم بتوانیم بازی را از مراکشی‌ها ببریم اما خدا را شکر این اتفاق افتاد. من هم مثل تمام مردم از این پیروزی خوشحالم. فکر کنم هیچ‌کس به اندازه ما ورزشکاران نتواند این خوشحالی را درک کند.

وی افزود: به‌هرحال بیشترین بودجه ورزش مملکت خرج فوتبال می‌شود و برای بقیه رشته‌های ورزشی تبعیض قائل می‌شوند. وقتی می‌بینیم اختصاص این هزینه‌های بالا به این رشته نتیجه داده، باید ابراز خوشحالی کنیم. خوشحالی دیگر بابت این است که می‌بینم مردم ایران بعد از مدت‌های زیاد همه با هم شاد شدند و این پیروزی ملی را جشن گرفتند.

این بانوی اسکی‌باز ادامه داد: الان خیلی امیدوارم. فکر می‌کنم به احتمال زیاد از این مرحله صعود کنیم. به نظرم بازی با اسپانیا و پرتغال را مساوی می‌کنیم. حداقل می‌توانم بگویم مساوی‌شدن مقابل پرتغال حتمی است.

عباسی با اشاره به اینکه علاقه‌مند بوده بتواند از نزدیک بازی‌های جام جهانی را ببیند اما این امکان مهیا نشده،گفت: متأسفانه گرانی ارز در این‌روزها معضل بزرگی شده و نمی‌توانیم به خارج سفر کنیم. واقعا دوست داشتم این بازی‌ها را از نزدیک ببینم اما به این دلیل شرایط فراهم نشد. امیدوارم خیلی زود مشکل ممنوعیت ورود خانم‌ها به ورزشگاه ها برطرف شود اما چیزی که مسلم است این است که ما چه زن و چه مرد یک ملتیم. مهم این نیست که از عکس‌های بانوان در بیلبوردها یا تبلیغات مسابقات استفاده کنند، مهم این است که نشان دهیم با هم یک‌صدا هستیم.تیم مورد علاقه من آلمان است. دلم می‌خواهد آنها قهرمان جام جهانی این دوره شوند که فکر می‌کنم این اتفاق هم بیفتد.

میزان امتیاز ایران برای صعود به مرحله بعد

ایران برای اولین‌بار جام جهانی را با برد شروع کرد. این شروع سه‌امتیازی، این خوش‌بینی را به وجود آورد که تیم ملی با وجود هم‌گروه‌بودن با اسپانیا و پرتغال بتواند برای اولین‌بار از گروه صعود کند. اگر تیم ملی بتواند یکی از دو بازی پیش‌رو را با برد پشت سر بگذارد، صعود کاملا قعطی است. ایران در واقع با سه امتیاز دیگر حتما صعود می‌کند.

با توجه به اینکه بازی دیگر این گروه مساوی شده، امکان اینکه 3 تیم 6 امتیازی شوند و ایران با 6 امتیاز حذف شود، وجود ندارد پس راحت‌ترین کار این است که ایران یکی از دو تیم اسپانیا یا پرتغال را ببرد و صعود کند.همچنین دو امتیاز از دو بازی هم به ایران برای صعود کمک می‌کند البته پنج امتیاز تضمین‌کننده صعود ایران نیست. در این حالت یک خطر وجود دارد، آن‌هم  اینکه اسپانیا و پرتغال با بیش از یک گل مراکش را ببرند آن موقع ایران به دلیل تفاضل گل پایین‌تر نسبت به پرتغال و اسپانیا، در رده سوم باقی می‌ماند.

ایران اگر خوش‌شانس باشد، می‌تواند با یک تساوی دیگر هم صعود کند. این صعود البته به همکاری مراکش وابسته است. تیم ملی فرضا اگر با اسپانیا مساوی کند و اسپانیا در بازی سوم مقابل مراکش متوقف شود، ایران می‌تواند با خلق یک شگفتی بزرگ، راهی مرحله دوم شود و اسپانیا حذف‌شده بزرگ لقب بگیرد. حالت دوم این است که پرتغال مقابل مراکش پیروز نشود و در ادامه در بازی سوم هم دیدار پرتغال-ایران با تساوی به پایان برسد، این بهترین و محتمل‌ترین اتفاقی است که می‌تواند برای تیم کی‌روش رقم بخورد تا آنها برای اولین‌بار صعود به دور دوم را جشن بگیرند.

انتهای پیام