برنامه آمریکا و اسرائیل برای اعمال تحریم های ایران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،روزنامه هاآرتص اعلام کرد: در یک نشانه از تغییر ۱۸۰ درجه‌ای سیاست آمریکا در قبال ایران، آمریکا یک تیم مشترک با اسرائیل برای اجرای تحریم‌های اقتصادی علیه تهران تشکیل داده است.

این کمیته مشترک به منظور درس گرفتن از تجربیات دو طرف برای اجرای رژیم تحریم‌ها علیه ایران است. تحریم‌هایی که قرار است به دنبال خروج واشنگتن از برجام در فواصل زمانی ۱۸۰ و ۱۹۰ روزه اعمال شود.

توافق دو طرف برای ایجاد کمیته، در دیدار مقام‌های دو طرف آمریکایی و صهیونیست در واشنگتن حاصل شد. توافقی که شای باباد مدیرکل وزارت دارایی رژیم صهیونیستی و اران نیتزان وابسته اقتصادی این رژیم در واشنگتن انجام گرفت. اما زمان دقیق برای تشکیل کمیته مشترک جهت اجرای تحریم‌های علیه ایران مشخص نیست. پیش از حصول به این توافق، سلسله دیدارهایی بین رئیس بخش بودجه وزارت دارایی رژیم صهیونیستی با مقام‌های آمریکایی در واشنگتن انجام شده بود.

این روزنامه مدعی است پیش از برجام، آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۳ یک کارگروه درباره نظارت بر پیشرفت تحریم‌ها علیه ایران تشکیل داده بودند و از نزدیک کار می‌کردند اما بعد از توافق هسته‌ای، بخش اعظم این همکاری‌ها کنار گذاشته شد.

انتهای پیام