زیرمجموعه سایپا از بورس اخراج شد/ زمان تقریبی حضور در بدترین تابلو

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی اجرای اصلاحات و اعمال تغییراتی در نحوه افشای اطلاعات توسط سازمان بورس از 9 دی ، برخی شرکت ها حذف و برخی دیگر در نوبت حذف و اخراج قرار گرفته اند.

براساس این گزارش، بعد از اخراج سال گذشته شرکت هایی مانند چینی ایران ، پارس پامچال ، سیمان کارون ، پلی اکریل و تولید مواداولیه الیاف مصنوعی و اخراج اخیر سرمایه گذاری ملت که اولین شرکت لغو پذیرش شده بورسی بوده و از اول تیر به بازار پایه فرابورس منتقل می شود، شرکت سایپا دیزل هم به علت عدم خروج از زیاندهی و مشمولیت بیش از 3 سال ماده 141 قانون تجارت ، کارت قرمز گرفت و رسما" از بورس اخراج شد.

طبق بررسی های بورس پرس "خکاوه " در کنار شرکت های گرانیت بهسرام، ایران خودرو دیزل و قند شیرین از بهمن سال گذشته در نوبت اخراج از بورس بود که به دلیل عدم ارایه برنامه های خروج از زیاندهی تا قبل از انتشار صورت های مالی اسفند 96 ، از بورس اخراج شد.

سایپا دیزل با سرمایه 263 میلیارد تومانی ، اسفند سال گذشته هم با تعدیل منفی ، زیان هر سهم را از 165 به 462 ریال رساند و سپس با افزایش زیان به 859 ریالی هر سهم و در مجموعه بیش از 1.3 هزار میلیارد تومان، دیروز هم مجمع سالانه را برگزار کرد.

در این میان فعلا" زمان حضور "خکاوه" در بازار پایه فرابورس مشخص نیست اما مسئولان بورس و فرابورس با توجه به تعداد زیاد سهامداران، در تدارک سریع این انتقال در اولین فرصت هستند که به نظر می رسد در نیمه اول تیر رخ دهد.

این زیرمجموعه سایپا از اسفند 80 با کشف قیمت 285 تومانی هر سهم وارد بورس شده بود و حال بعد از 17 سال باید از بورس خارج و باید در بدترین تابلو بازار سهام یعنی بازار پایه فرابورس حاضر باشد.

انتهای پیام