مشخصات قرارداد آتی سکه طلا تغییر کرد/ زمان اجرا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالا از تغییر مشخصات قرارداد آتی سکه طلا خبر داد و اعلام کرد: این تغییرات از روز دوشنبه مورخ 4 تیر ماه اجرایی خواهند شد.

براین اساس،حداقل وجه تضمین برای موقعیت های تعهدی باز خرید 90 درصد وجه تضمین اولیه و برای موقعیت های تعهدی باز فروش، 60 درصد وجه تضمین اولیه است.

همچنین تغییرات سقف مجاز موقیت های تعهدی باز فروش برای اشخاص حقیقی 200 موقعیت باز فروش درهر نماد معاملاتی و محدود به 400 موقعیت در تمامی نمادهای معاملاتی و برای اشخاص حقوقی نیز 200 موقیت باز فروش در هر نماد معاملاتی و قابل افزایش تا 10 درصد سرمایه ثبتی شرکت و محدود به 10 درصد موقعیت های تعهدی باز بازار در ان نماد معاملاتی در هر زمان است.

تغییرات سقف مجاز معاملات نیز برای اشخاص حقیقی محدودیت انجام معامله منجر به ایجاد موقعیت تعهدی باز خرید به میزان حداکثر 150 قرارداد در طول یک روز معاملاتی و برای اشخاص حقوقی محدودیت کل معاملات اعم از خرید و فروش حداکثر 600 قرارداد در طول یک روز معاملاتی است.دارندگان موقعیت های تعهدی فروشی که تا تاریخ ابلاغ این مصوبه موقعیت های تعهدی بیش از 200 قرارداد دارند،موظف به بستن موقعیت های مازاد نیستند.

انتهای پیام