تعرفه‌ جدید برق برای پرمصرف‌ها و اعمال خاموشی برای دولتی ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، براساس قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، مشترکان پرمصرف نه تنها نباید یارانه بگیرند بلکه باید یارانه سایر مشترکان را نیز بپردازند و اگرچه از اردبیهشت سال جاری تعرفه برق برای تمام مشترکان 7 درصد افزایش یافت، اما این افزایش یکسان و ناچیز نمی‌توانست از رشد مصرف جلوگیری کند. 

این رشد یکسان تعرفه‌های برق و اعطای یارانه به تمام مشترکان که ثروتمندان هم جزء آنها هستند، باعث شد تا رضا اردکانیان وزیر نیرو اعلام کند یارانه برق به ثروتمندان و بخش‌های پرمصرف جامعه چالش جدی صنعت برق است.

از آنجا که 20 هزار مگاوات از مصرف برق مربوط به وسایل سرمایشی است و از این 20 هزار مگاوات 4 هزار مگاوات مربوط به دستگاه‌های دولتی است، به نظر می‌رسد، در اولین اقدام  باید تدابیر ویژه‌ای برای جلوگیری از رشد مصرف پرمصرف‌های سازمانهای دولتی صورت می‌گرفت.در این باره گروه های جدیدی از سوی شرکت های توزیع برق بدون هماهنگی با سازمان ها و برای جلوگیری از مصرف بی رویه وارد سازمان های دولتی شده و آنها را در مورد مصرف بهینه کمک خواهند کرد.

براساس این گزارش، از آنجا که خاموشی برق جزو خط قرمزهای وزارت نیرو محسوب می‌شود، ستاد اقتصاد مقاومتی با پیشنهاد وزارت نیرو موافقت و مقرر کرده بلافاصله برای افزایش تعرفه‌ برق سازمان‌های پرمصرف دولتی که مصرف را کنترل نمی‌کنند، اقدام کند. اما این وزارتخانه تنها به این برنامه اکتفا نکرده و مشترکان خانگی را که پرمصرف هستند، را نیز نقره‌داغ خواهد کرد. 

یکی از مقامات مسئول وزارت نیرو به فارس گفت: تعرفه‌های برق مصرفی سازمان‌های دولتی که رعایت نکنند، افزایش می‌یابد. برای مجموعه‌های پرمصرف خانگی هم قرار است، تعرفه‌هایی جدید وضع شود. 

کارشناسان بر این باور هستند که ارزان فروشی برق و افزایش قیمت برق درست است، اما باید این افزایش قیمت از مشترکان پرمصرف آغاز شود.اگر چه بر خلاف برخی از مشترکان و نماینده های مجلس ،وزیر نیرو افزایش 7 درصدی قیمت برق را ناکافی دانسته و اعلام می کند در آینده این مردم هستند که با این مصرف بی‌رویه هزینه بیشتری خواهند پرداخت.

انتهای پیام