گزارش معاون وزیر صنعت از افزایش تولید فولاد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مهدی کرباسیان در مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، فراوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و چهارمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات معدنی و راهسازی در استان کرمان گفت: ظرفیت 21 میلیون تنی تولید شمش فولاد طی یکسال گذشته به بیش از 32 میلیون تن رسیده و ظرفیت تولید ما بیش از این میزان است. زمانی رویا بود که بتوانیم جزو صادرکنندگان برتر صنایع معدنی در دنیا باشیم اما در سال گذشته 9 میلیون تن فولاد صادر کردیم.

وی با اشاره به ایجاد صنایع پایین دست مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، افزود: توسعه و اشتغال از مباحث اساسی است و اشتغال در صنایع پایین دست، بسیار بالا است. روزهای سختی است و مشکلات اقتصادی به دلیل بحران ها و فشارهای بین المللی برای مردم و دولت وجود دارد اما اتفاقات خوبی که برای ما افتاده است را نباید فراموش کنیم.

کرباسیان ادامه داد: امیدواریم که برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، فراوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و چهارمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات معدنی و راهسازی در استان کرمان موجب توانمندی واحدها، تولید کنندگان و امکانات استان و کشور عرضه شده و سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در این حوزه ترغیب کند.توجه و حمایت از معادن کوچک در کشور و استان کرمان مورد تاکید قرار گرفته است.

انتهای پیام