سه طرح برای بهبود شرایط اقتصادی و امیدوار به بهبود مالی بانکها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به سه ماموریت صحن به کمیسیون اقتصادی به خانه ملت گفت: یکی از مباحثی که کمیسیون پیگیر آن است استقلال بانک مرکزی است، در این زمینه اختلافات جدی و با سابقه ای بین مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام به وجود آمده و برای استقلال بانک مرکزی باید مسیر را از ابتدا مسیر را طی کرد.

وی افزود: مجلس سال گذشته موضوع را پیگیری کرد اما شورای نگهبان با تطبیق مصوبه مجلس با قانون اساسی و شرع طرح را تایید نکرد و در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیمات بدتری گرفته شد و استقلال بانک مرکزی کمرنگ تر شد.در قانون جدید این موارد اصلاح شده و در قالب اصلاح قانون بانک مرکزی موضوع را پیگیری می کنیم تا آخر سال در صحن علنی تصویب و نهایی شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: بحرینی به عنوان رئیس کمیته پول و مالی کمیسیون پیش نویس طرح ایجاد بانک توسعه ای را نهایی کرده و پیشنهاداتی در زمینه استفاده از صندوق توسعه ملی نیز ارائه شده تا در نهایت با رایزنی با دولت ایجاد بانک علنی شود.در زمینه ایجاد بانک توسه ای بحرینی با سیف و کرباسیان نشست داشتیم و قرار است با جهانگیری نیز در این زمینه رایزنی شود.

پور ابراهیمی در خصوص طرح ساماندهی نظام بانکی گفت: مرکز پژوهش های مجلس گزارشی از نحوه ساماندهی نظام بانکی ارائه کرده و تیمی برای جمع بندی طرح در نظر گرفته شده است. در این طرح به دنبال آن هستیم وضعیت بانک های داخلی از نظر تراز های مالی بهبود پیدا کند و مطالبات با برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت محقق شود.

انتهای پیام