آخرین عملکرد شرکت آماده عرضه اولیه اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت پتروشیمی پارس با هدف فراهم کردن شرایط عرضه اولیه سهام در روزهای آینده اقدام به انتشار و تکمیل اطلاعاتی مانند آمار تولید و فروش محصولات در خرداد و سه ماه نخست سال جاری در کدال کرد.

براین اساس، این شرکت 600 میلیارد تومانی در دو ماه نخست سال بیش از 619 هزار تن انواع محصول شامل اتان،بوتان،پروپان،پنتان،استایرن منومر و تولوئن تولید کرد که در این میان اتان با تولید بیش از 261 هزار تن بیشترین حجم را به خود اختصاص داد. همچنین طی دو ماه بالغ بر 1.19 هزار میلیارد تومان انواع محصول را به فروش رسانده که استایرن منومر با 476.3 میلیارد تومان بیشترین مبلغ فروش و اتان با فروش بیش از 254 هزار تن بیشترین حجم فروش را به خود اختصاص دادند.

"پارس" در خردادماه بیش از 249 هزار تن انواع محصول تولید کرده که تولید 105 هزار تن اتان در این مدت بیشترین حجم تولید را ثبت کرد. در این دوره بیش از  557.1 میلیارد تومان انواع محصول به فروش رسیده که استایرن منومر با 259.8 میلیارد تومان بیشترین مبلغ فروش را از آن خود کرد. بیشترین حجم فروش هم در این مدت متعلق به اتان با فروش بیش از 78 هزار تن بود.

این شرکت در دوره سه ماه بالغ بر 868 هزار تن انواع محصول تولید کرده که همچون دوره های گذشته اتان با تولید 367 هزار تن در صدر تولیدات قرار دارد.

بررسی آمارها نشان می دهد در این مدت در مجموع 17560 هزار تن انواع محصول به فروش رسیده که  استایرن منومر بیشترین مبلغ فروش و اتان بیشترین حجم فروش را داشته است. به نظر می رسد این دو محصول شرکت پتروشیمی پارس به ترتیب گرانترین و پر تقاضاترین محصولات این مجموعه است.

بنابراین گزارش، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 60 درصد ،گروه گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه گذاری غدیر هرکدام با 19.7 درصد سهم در ترکیب سهامداری این شرکت که در عسلویه واقع شده، حضور دارند. پتروشیمی پارس سهامدار 50 درصدی شرکت پلیمر آریا ساسول است.

انتهای پیام