دو نکته در عرضه اولیه پتروشیمی پارس / زمان احتمالی واگذاری ۵ درصدی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی درج نماد پتروشیمی پارس  وبرگزاری جلسه معارفه هفته پیش ، این زیرمجموعه بزرگ پتروشیمی خلیج فارس آماده عرضه اولیه در بورس تهران شده است.

در این میان عرضه اولیه سهام "پارس" در آینده ایی نزدیک موجب شد تا بورس در چهارشنبه گذشته متاثر از این رویداد با فشار عرضه ها و کاهش قیمت برای تامین مالی خرید سهام شرکت جدید باشد.

در این رابطه محمد کفاش مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام که متولی عرضه اولیه سهام پتروشیمی پارس است به بورس پرس گفت: در واگذاری سهام این شرکت دو نکته وجود دارد که می تواند مورد توجه فعالان قرار گیرد. اول اینکه مقرر شده 5 درصد از سهام معادل 300 میلیون سهم عرضه شود که از این تعداد هم یک درصد متعلق به کارکنان شرکت و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس است.

وی ادامه داد: دوم اینکه با توجه به عرضه اولیه پتروشیمی غدیر که بیش از 146 هزار نفر حضور داشتند، انتظار می رود حدود 150 هزار نفر اقدام به خرید کنند که در این صورت سهم هر کد معاملاتی در عرضه اولیه "پارس" کمتر از 4 میلیون تومان خواهد بود که با در نظر گرفتن نقدینگی بازار، رقم چندانی نیست.

کفاش افزود: علاوه بر این دو مورد ، به دلیل عدم انتشار آگهی عرضه اولیه ، هنوز زمان قطعی واگذاری پتروشیمی پارس در بورس مشخص نیست اما به احتمال زیاد اواخر هفته و با احتمال ضعیف، اوایل هفته آینده انجام شود. 

انتهای پیام