افزایش وام مسکن با بازپرداخت ۲۰ ساله

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمد حسن مرادی گفت: طی سال جاری سقف تسهیلات حساب‌های افتتاحی تهران، شهرهای بزرگ و سایر شهرها به ترتیب 91، 76 و 61 میلیون تومان و در پایان سال پانزدهم به ترتیب 213، 177 و 142 میلیون تومان خواهد بود.

وی افزود: حداکثر تسهیلات اعطایی بر اساس تقسیم بندی جغرافیای در شهر تهران، شهرهای بزرگ و سایر شهرها توسط بانک مرکزی تعیین خواهد شد و حداکثر تسهیلات اعطایی با توجه به تقسیم بندی جغرافیایی (شهر تهران، شهرهای بزرگ و سایر شهرها ) برای حساب های افتتاحی طی سال 97 به ترتیب در پایان سال پانزدهم بالغ بر 213، 177 و 142 میلیون تومان در پایان سال ششم به ترتیب بالغ بر 10-83-66 میلیون تومان در پایان سال پنجم به ترتیب بالغ بر 91، 76 و 61 میلیون تومان تعیین شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: چنانچه دارنده حسابی بخواهد در پایان سال پنجم تا پانزدهم از سقف تسهیلات فوق الذکر استفاده کنند باید سپرده گذاری را با مبالغی بیشتر آغاز کند. برای افتتاح کنندگان حساب در سال جاری ضرایب لازم برای استفاده از سقف تسهیلات در پایان سال پنجم 7.17 برابر حداقل واریزی ماهیانه در شهر تهران ، 5.98 برابر حداقل واریزی ماهیانه در شهرهای بزرگ و 4.8 برابر حداقل واریزی ماهیانه برای سایر شهرها است.

مرادی افزود: یکی از مزایای حساب پس انداز مسکن جوانان برنامه ای بودن حساب است و این امکان را به سپرده گذار می دهد که بتواند واریزی ها را طی 5 تا 15 سال به صورت ماهانه یا سالانه یا یکجا در زمان افتتاح حساب واریز کند. از دیگر مزایای این حساب، استفاده از تسهیلات جوانان برای خرید یا احداث و تکمیل یک واحد مسکونی، جعاله و توام با حساب صندوق پس انداز مسکن یکم، اوراق گواهی حق تقدم به صورت انفرادی و زوجین است.

به گفته وی  سپرده گذارانی که در سال‌ جاری و قبل از صدور این بخشنامه اقدام به افتتاح حساب کردند باید برای اطلاع از کسری حساب و تکمیل موجودی به شعبه افتتاح کننده حساب مراجعه کنند. حداقل مبلغ واریزی ماهانه برای افتتاح کنندگان حساب پس انداز مسکن جوانان در سال 97 مبلغ 38 هزار تومان است.

نرخ سود تسهیلات با سپرده از محل حساب پس انداز مسکن جوانان 9 درصد و حداکثر مدت بازپرداخت این تسهیلات 20 سال است که بیشترین دوره بازپرداخت اقساط در شبکه بانکی است.

انتهای پیام