تلاش آمریکا برای عدم انتقال 300 میلیون یورو پول نقد به ایران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از واشنگتن فری بیکن،مقامات دولت ترامپ در تلاش هستند تا مانع از آن شوند که آلمان 300 میلیون یورو را به تهران منتقل کند.

بنابراین گزارش،نشریه بیلد آلمان اعلام کرده، دولت ایران نگران این مسئله است که بعد از آغاز اجرای تحریم‌های مجدد آمریکا علیه تهران، دست آنها از پول‌هایی که در بانک‌های آلمان است، کوتاه شود و از این رو تصمیم دارد 300 میلیون یورو پول نقد را از بانک تجاری ایران در هامبورگ که دست بانک مرکزی آلمان است وارد کند.

بانک تجاری ایران-اروپا در هامبورگ از اعتبارهای مالی بالایی برخوردار بوده که متعلق به دولت ایران است و مسئولیت آن به دست بانک مرکزی آلمان است. قرار است این بانک 300 میلیون یورو را از طریق هواپیما به نمایندگان دولت ایران منتقل کند.

فاش شدن این موضوع می تواند به تشدید تنش های موجود میان آمریکا و آلمان منجر شود چون آمریکا در تلاش است تا اروپایی ها را متقاعد کند تا فشارها علیه ایران تشدید یابد اما این اقدام آلمان می تواند فشارها تحریم ها علیه ایران را کاهش دهد.

ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان گفت: با کمک مقامات آمریکا سعی می کنیم تا از انتقال چندین میلیون یورو پول نقد به ایران جلوگیری کنیم.در حال تشویق دولت آلمان در عالی ترین سطوح هستیم تا انتقال پول نقد را متوقف کند.

انتهای پیام