اجازه نمی دهیم عده ای جیب مردم را بزنند/مقابله صنعت فولاد با تحریم ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا، اسحاق جهانگیری در آیین گشایش طرح‌های توسعه فولاد صبا گفت: استان اصفهان در تمام تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی پیشتاز بوده است. این مراسم افتتاح در حالی برگزار می‌شود که ایران در شرایط خاصی قرار دارد.ترامپ اعلام کرده تحریم‌ها باید بازگردد. ایران نیز با سایر کشورهای امضاکننده برجام در حال مذاکره است تا نظرات ایران تامین شود.مهم‌ترین هدف آمریکایی‌ها یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار علیه ایران است تا مردم ناراضی شوند. این راهبرد آمریکا، اسرائیل و عربستان است.

وی افزود: راهبردی که به عنوان مسئولان ایران اتخاذ کردیم مقاومت است به نحوی که حتی‌الامکان آسیب از زندگی مردم دور شود اما می‌دانیم این کار به سادگی ممکن نیست چون کشورهای دیگر هم تا حدود زیادی با آمریکا همراهی کردند. آنها می‌خواهند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند. از نظر ما عملیاتی شدن این ایده به سادگی ممکن نیست. برای تداوم صادرات نفت برنامه‌هایی داریم که اعلام می‌کنیم.هدف بعدی آمریکا جلوگیری از صادرات صنایع مثل پتروشیمی و فولاد است.

این مقام مسئول تاکید کرد: شما به عنوان مدیران فولاد باید در خط مقدم تولید و صادرات فولاد باشید. باید نسبت به قبل هم تولید فولاد را افزایش دهید و هم صادرات را. صنعت فولاد باید هدفگذاری صادرات را در مقابل هدفگذاری تحریم‌های آمریکا انجام دهد و در این کار نباید ذره‌ای تردید داشته باشیم. هدف گذاری بعدی آمریکایی‌ها این است که به پول صادرات دست پیدا نکنیم. جابجایی پول از طریق نظام بانکی انجام می‌شود ما با اروپایی‌ها، روسیه و چین در حال مذاکره هستیم تا راه‌هایی برای مبادلات بانکی پیدا کنیم.

جهانگیری ادامه داد: هدف بعدی آمریکایی‌ها این است که کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای به ایران وارد نشود در مجموع  مقابله با این تحریم‌ها به یک عزم و اراده جدی نیاز دارد و باید واقعیت‌ها را به مردم گفت چون این‌بار هدف آمریکا،سرنگونی جمهوری اسلامی است اما باید بدانیم تحریم‌ها هم تهدید است و هم فرصت. در حال حاضر می‌توانیم بسیاری از کالاها را در داخل تولید کنیم برای همین واردات 1400 قلم کالا را ممنوع کردیم.در حالی که همه به دنبال مقاومت هستند عده‌ای به دنبال این هستند که حتی در این شرایط هم جیب مردم را بزنند اما ما اجازه نمی‌دهیم.

انتهای پیام