اجاره مراتع استان فارس به قطر تکذیب شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،ترحم بهزاد در حالی که معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس از حضور مسئولان سازمان جنگل‌ها و وزارت جهاد کشاورزی در مذاکرات با قطر خبر داده به روزنامه شرق گفت: انجام هرگونه مذاکره با کشور قطر را تکذیب می‌کنم.

وی درباره احتمال ایجاد بی‌کاری در منطقه با خرید پروانه‌های چرا از دامداران عرفی گفت: اینکه گفته می‌شود یک امیر قطری به دنبال سرمایه‌گذاری در ایران است را تکذیب می‌کنم. هفته گذشته در شیراز بودم و اصلا بحث سرمایه‌گذار خارجی نبود.همه مراتع طرح مرتع‌داری و سند محضری دارند و این اسناد از سوی بهره‌بردار و رئیس ادارات کل منابع طبیعی امضا شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: طرح‌های مرتع‌داری قراردادهای 30ساله دارند و استاندار نمی‌تواند پروانه را از بهره‌بردار بخرد. طبق بند 5 شیوه‌نامه ضوابط فنی و اجرائی مراتع، در مراتع مشاعی باید همه بهره‌برداران برای واگذاری مرتع، رضایت دهند. قریب به اکثریت مراتع هم به صورت مشاعی مدیریت می‌شوند.

بهزاد تأکید کرد: اداره کل منابع طبیعی فارس بدون هماهنگی با سازمان جنگل‌ها نمی‌تواند کاری انجام دهد. فقط تصمیم‌گیری در سطوح 50هکتاری به مدیران کل استانی تفویض اختیار شده و هر کاری باید مراحل قانونی را طی کند.در دعاوی بین مرتع‌داران عرفی حتی رئیس سازمان هم نمی‌‎تواند دخالت کند و تنها مرجع رسیدگی و حل اختلاف، دیوان عدالت اداری است.

انتهای پیام