"پارس" با ۲۴۰۰ تومان کشف قیمت شد / کاهش سهمیه و آمار خریداران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دقایقی پیش فرایند عرضه اولیه 5 درصد از سهام پتروشیمی پارس بعد از شایعه لغو واگذاری آغاز شد و هر سهم این زیرمجموعه مهم هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس 2400 تومان کشف قیمت شد.

در این عرضه که شامل 300 میلیون سهم "پارس" بود، محدوده سفارش خرید بین 2280 الی 2400 تومان و سهمیه هر کد برای حقیقی و حقوقی 4000 سهم تعیین شده بود که به دلیل تقاضای زیاد سهامداران ، مقرر شده به هر کد دود 1898 سهم تعلق گیرد. با این اوصاف بیش از 182 هزار و 91 سرمایه گذار ( شامل 180,803 حقیقی و 1,288 حقوقی قادر به خرید این سهم خواهند شد.

ارزش خرید کل 300 میلیون سهم "پارس" 720 میلیارد تومان و ارزش روز بازار این شرکت 600 میلیارد تومانی با توجه به قیمت 2400 تومانی هر سهم ،  14.4 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

پتروشیمی پارس بعد از پرداخت الکترونیک سامان کیش، پتروشیمی غدیر و کشاورزی و دامپروی بینالود چهارمین شرکت تازه وارد بازار سهام است.

براساس این گزارش، عرضه سهام این شرکت بزرگ در شرایطی انجام شد که از اواخر هفته پیش تا امروز ، بازار سهام متاثر از این رویداد ، با روند نزولی روبرو شده بود و امروز شایعه ایی مبنی بر لغو عرضه در فضای مجازی منتشر و موجب نگرانی فعالان شده بود.

در این رابطه روح‌الله حسینی‌مقدم معاون ناشران و اعضای شرکت بورس تهران علت تاخیر در انتشار پیغام ناظر و شروع سفارش گیری گفت: سازمان بورس مسأله‌ای را در خصوص تعهد کتبی سهامدار عمده در خصوص مغایرت حساب‌ها که در بند حسابرس پتروشیمی پارس عنوان شده اعلام کرده بود که خوشبختانه این مسأله رفع و برای عرضه اولیه آماده شد. 

به گفته وی تعهدنامه سهامدار عمده در اختیار بورس تهران است.

انتهای پیام