نظر شورای نگهبان درباره روند مذاکره با آمریکا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا،عباسعلی کدخدایی درباره پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم گفت: براساس قانون اساسی و شرع مقدس، اگر این قانون با شرع مقدس و قانون اساسی مغایرت داشته باشد، به آن ایراد گرفته شده، اگر نه تأیید خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر ادعای کریمی‌قدوسی درباره رد صلاحیت روحانی از سوی شورای نگهبان در انتخابات سال 96 افزود: همه مواضع شورای نگهبان از طریق بنده یا روابط عمومی اعلام می‌شود و هر خبری غیر از این مسئله مورد تأیید نیست.

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه رهبری در دیدار با نمایندگان درباره FATF نظراتی بیان کردند، آیا نظرات وی درباره چهار لایحه‌ای که در این رابطه مطرح است، تأثیرگذار خواهد بود، گفت: نظر رهبری برای همه دستگاه‌ها صائب و حاکم است و مانع از این نمی‌شود که دستگاه‌ها وظیفه های اهدا شده را انجام ندهند.

کدخدایی درباره اینکه یکی از نمایندگان مجلس گفته است در زمان تحقیق و تفحص از شهرداری تعدادی از نمایندگان پول گرفتند که از تحقیق و تفحص منصرف شوند و آیا این موضوع در تأیید صلاحیت آنها مؤثر خواهد بود گفت: قطعا تخلفات احتمالی که ممکن است نمایندگان داشته باشند، در مرحله بعدی مدنظر شورای نگهبان قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این نکته که در مصاحبه‌ای گفتید اگر قرار است مذاکره‌ای با آمریکا انجام شود و خلاف وضعیت حاکم ایران باشد، شورای نگهبان ورود پیدا می‌کند گفت: این سؤال بنده نبود، بلکه سؤال خبرنگار بود که پاسخ دادم اگر این‌گونه باشد بله، شورای نگهبان ورود پیدا می‌کند.

انتهای پیام