فروش قبر در بهشت زهرا با تخفیف و تقسیط عملی شد !!!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از روزنامه شرق، شورای شهر تهران دیروز کلیات لایحه دستورالعمل نحوه اعمال تخفیف و تقسیط خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا(س) را تصویب کردند که بر اساس آن، سازمان بهشت زهرا و در رأس آن مدیرعامل، این اختیار را دارد تا تخفیف و تقسیط را بر اساس بضاعت مالی فرد متوفی و خانواده او اعمال کند.

این لایحه با مخالفت دو عضو به تصویب رسید و بهاره آروین به‌عنوان یکی از مخالفان گفت: این لایحه مجوز دادن به مدیرعامل سازمان بهشت زهرا است تا هر کاری که دوست دارد انجام دهد، این چه نوع دستورالعملی است؟ در حقیقت این لایحه ماهیت ضد شفافیت دارد.

وی افزود: به بخش‌های حذف‌شده این لایحه که تعدیل شده است. حتی در بخش‌هایی از لایحه، پیشنهاد تخفیف برای کارکنان شهرداری هم آمده بود که از سوی کمیسیون این بند حذف شد. ما هم با اصل کمک و تخفیف به خانواده‌های نیازمند برای تهیه قبر هیچ مشکلی نداریم و بحث بر سر دستور العمل است.

این مقام مسئول ادامه داد: با این لایحه هرکسی می‌تواند با مراجعه به مدیرعامل بهشت زهرا، مجوز تخفیف و تقسیط بگیرد و جالب است که در همین لایحه به مدیرعامل اجازه داده شده است میزان تخصیص تشخیص دهد، این چه‌جور دستورالعملی است؟!استدلال ارائه‌دهنده این لایحه به شورا، یعنی زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت خدمات و محیط زیست شورای شهر درباره این لایحه این بود که شهرداری تخفیف‌های زیادی در امور مختلف شهری به مردم می‌دهد، چرا نمی‌تواند دراین‌باره به مردم تخفیف دهد؟.

آروین گفت: از سوی دیگر اگر به مدیرعامل اعتماد نکنیم، پس باید به چه کسی اعتماد داشته باشیم؟. استدلال نوری این بود که مراجع تعیین اقشار آسیب‌پذیر کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند و می‌توان برای معرفی این خانواده‌ها از آنها کمک گرفت.

سعید خال در دفاع از این لایحه توضیحاتی را ارائه و دلیل مهم این لایحه را برطرف‌کردن شایعه‌هایی درباره قیمت‌های غیرواقعی قبر اعلام کرد و گفت: بر اساس این لایحه، کماکان یک طبقه قبر در سازمان بهشت زهرا(س) به صورت رایگان اختصاص می‌یابد و هر شهروند که به سازمان بهشت زهرا(س) مراجعه کند، از سه طبقه قبر یک طبقه را به صورت رایگان دریافت می‌کند و دو طبقه‌ باقی‌مانده خالی را به صورت یارانه‌ای با قیمت یک میلیون تومان دریافت خواهد کرد.

وی ادامه داد: حتی اگر کسی توان پرداخت همین مبلغ یا مبلغ اندک خدمات شست‌وشو، تکفین و تدفین را هم نداشته باشد، به موجب این لایحه سازمان بهشت زهرا(س) می‌تواند تا ۱۲ قسط آن را تقسیط کند. گفتنی است شورای شهر تهران هفته گذشته نیز اصلاحیه تعرفه خدمات سازمان بهشت زهرا را پس از چندین سال که تغییری نداشت، تصویب کرد.

انتهای پیام