فردوسی پور تحریم می شود؟ / تکذیب فغانی به کناره گیری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق، تیم داوری ایران در جام جهانی عملکردی فوق‌العاده داشت. علیرضا فغانی به همراه رضا سخندان و محمدرضا منصوری چهار قضاوت در جام جهانی 2018 روسیه داشتند. داوران ایرانی پس از حضور در دیدارهای آلمان-مکزیک، برزیل-صربستان و فرانسه-آرژانتین، شنبه بازی رده‌بندی جام جهانی بین بلژیک و انگلیس را قضاوت کردند.

فغانی در هر چهار بازی بسیار خوب کار کرد. وی پس از قضاوت در دیدار رده‌بندی درباره حضور در جام جهانی گفت: چیزی که یاد گرفتیم، این است که در تورنمنت‌های فیفا باید قدم به قدم جلو برویم و شاید اولین قضاوتی که به شما می‌دهند، آخرین قضاوت‌تان در مسابقات باشد. به‌همین‌دلیل هر بازی برای ما حکم فینال را داشت و با همین ذهنیت هم پیش رفتیم. اولین بازی را به‌خوبی قضاوت کردیم، در مرحله دوم باز هم به ما قضاوت دادند و سپس به ‌فاصله دو روز قضاوت در بازی سوم به ما داده شد. بازی به بازی پیش رفتیم و در نهایت هم به این منتهی شد که به‌ همراه چند داور کاندیدای قضاوت در فینال بودیم، ولی بازی رده‌بندی را به ما دادند.

در روزهای گذشته شایعه شده بود که فغانی می‌خواهد پس از جام جهانی از داوری کناره‌گیری کند، اما وی این خبر را تکذیب کرد و گفت: همچنان هستیم و به داوری ادامه می‌دهیم، کجا از اینجا بهتر؟! تا‌جایی‌ که احساس کنیم می‌توانیم کمک کنیم، خواهیم بود و اگر هم نشد، ان‌شاءالله در جایگاهی دیگر اما خیلی علاقه داشتم در فینال سوت بزنم. همچنین تصمیمات داور در بازی ایران و پرتغال درست بود.

حال بعد از اظهارات فغانی خبرهایی مبنی بر تحریم شدن فردوسی پور از گزارش کردن جام جهانی منتشر شده البته این اظهارات بی دلیل نیست.

جواد خیابانی دیدار رده‌‌بندی میان انگلیس و بلژیک را گزارش کرد و مزدک میرزایی گزارشگر بازی فینال میان فرانسه و کرواسی بود. بازی افتتاحیه این جام بین روسیه و عربستان را نیز مزدک میرزایی گزارش کرد. نگاهی گذرا به دو دوره اخیر جام جهانی نشان می‌دهد که سهم عادل فردوسی‌پور از بازی‌های مهم تقریبا صفر بوده است.

در دوره گذشته جام جهانی که در برزیل برگزار شد، بازی افتتاحیه بین برزیل و کرواسی را مزدک میرزایی از برزیل گزارش کرد و گزارشگر مسابقه تیم‌های ملی آلمان و آرژانتین در مرحله فینال این رقابت‌ها نیز مزدک بود. با توجه به حاشیه‌های پیش‌آمده در برنامه 2018 فردوسی‌پور برای صداوسیما پیش‌ بینی‌ ناپذیر بود که عادل بازی‌های مهم را گزارش نکند.

فردوسی‌پور در این دوره تنها بازی جذابی را که گزارش کرد، ایران و مراکش بود. باید منتظر بمانیم و ببینیم واکنش صدا‌و‌سیما به حضور‌نیافتن فردوسی‌پور در بازی‌های فینال و افتتاحیه چه خواهد بود؟ البته ناگفته نماند که عادل، گزارش فینال جام‌های جهانی‌ 2002، 2006 و 2010 را برعهده داشت.

انتهای پیام