سارق مسلح بانک ملی دستگیر شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق،مردی که صبح دیروز به بانک ملی شعبه نعمت‌آباد به‌صورت مسلحانه دستبرد زده بود، دستگیر شد.این فرد صبح دیروز درحالی‌ که صورت را با عینک و ماسک پوشانده بود، وارد شعبه بانک ملی در محدوده نعمت‌ آباد شد و با شلیک تیرهوایی اقدام به سرقت مبلغی وجه نقد کرد. وی درحالی‌که قصد داشت از محل فرار کند، از سوی مأموران دستگیر و به کلانتری 153 شهرک ولیعصر منتقل شد.

منصور حمیدوند سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت درباره این واقعه گفت: در ساعت 7:45 صبح دیروز مردی درحالی‌ که چهره را با عینک و ماسک پوشانده بود، وارد بانک شد و اقدام به شلیک تیرهوایی کرد. سپس با زدن یک قفل در بانک را از داخل قفل کرد و با تهدید رئیس شعبه و کارکنان اقدام به بازکردن در گاو صندوق و خالی‌ کردن وجوه داخل آن به یک ساک آبی‌رنگ کرد.

وی افزود: این فرد پس از سرقت قصد خروج از شعبه بانک را داشت که با در بسته مواجه شد، زیرا هنگام خروج نتوانست قفلی را که بر در بانک زده بود، باز کند، به همین دلیل پشت در گیر افتاد. در همین راستا نیز اقدام به شلیک تیر کرد و همین امر سبب سوختگی شلوار یکی از کارمندان بانک شد.در عرض حدود 3 دقیقه عوامل پلیس در محل حاضر شدند و گروه های پشتیبانی نیز در محل حضور یافتند و اقدام به دستگیری این فرد کردند.

این مقام مسئول با اشاره به انتقال متهم به کلانتری ادامه داد: در بررسی پول‌های همراه متهم مشخص شد وی حدود 70 میلیون تومان تراول‌چک را از بانک سرقت کرده است. براساس نتایج تحقیقات اولیه مشخص شد این فرد همدست ندارد و با یک دستگاه موتورسیکلت بدون پلاک قصد سرقت از بانک را داشته است.متهم ادعا دارد اسلحه‌ مربوط به 20 سال پیش است، اما اسلحه جدید بوده و تولید آن مربوط به 3-4 سال گذشته است.

حمیدوند درباره اینکه آیا بانک نگهبان داشت یا خیر افزود: متأسفانه بانک نگهبان نداشت و البته تمهیدات و بررسی‌های انتظامی درباره این بانک انجام شده اما درخواستم از تمامی رؤسای بانک که حتما درخصوص استقرار مأمور در شعب اقدام کرده و این درخواست را با پلیس مطرح کنند.متهم هیچ‌گونه سابقه کیفری ندارد، اقدام این فرد در تیراندازی که با فشنگ‌های جنگی انجام‌ شده، خوشبختانه منجر به آسیب‌دیدگی هیچ‌ یک از کارمندان و شهروندان داخل بانک نشده اما به منظور تحقیقات بیشتر فیلم‌ها و تصاویر ضبط‌ شده از دوربین‌ها نیز بازبینی خواهد شد.

عامل این سرقت مسلحانه که مردی 63 ساله و سال‌ها راننده کامیون بود و دو فرزند پسر دارد، گفت: چون راننده کامیون بودم این سلاح را سال‌ها قبل خریداری کرده بودم تا امنیت تأمین کنم اما هرگز از آن استفاده نکرده بودم.خانه ساخته بودم و حدود 60 میلیون تومان بدهی داشتم. موعد چک‌ها رسیده بود و اگر چک‌ها را پاس نمی‌کردم، دستگیر می‌شدم به همین دلیل فکر سرقت از بانک به سرم زد و روز قبل از سرقت به این شعبه از بانک رفتم و آنجا را بررسی کردم و تصمیم به سرقت گرفتم.

این سارق که مدعی است سابقه سرقت ندارد، افزود: پیش از این دست به خلاف نزده بودم، اما واقعا شرایط طوری بود که هیچ راه دیگری نداشتم. قصد داشتم برای پرداخت بدهی‌ها وام بگیرم، اما 3 ماه درگیر ماجرا بودم و بانک از ضامن‌ها ایراد می‌گرفت. از طرفی از فامیل هم نمی‌توانستم پول قرض کنم.در شهرکرد ساختمانی دارم که یک‌میلیارد تومان ارزش دارد ولی نتوانستم آن را به پول نقد تبدیل کنم و نوسانات اخیر بازار تمام برنامه‌هایم را به‌هم ریخت و سرقت آخرین راهی بود که به ذهنم رسید.

انتهای پیام