توضیحات دو نماینده مجلس درباره فایل صوتی دردسرساز

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،اکبر عزیزیان عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان درباره انتشار فایل صوتی یکی از نمایندگان مجلس به فردا گفت: این فایل را ندیدم و خبری قطعی از آن ندارم.با توجه به اینکه الان مجلس تعطیل است و به‌ تبع هیات جلسه‌ای هم نداشتیم، اطلاع ندارم هیات به این موضوع ورود خواهد کرد یا نه اما باید توجه داشته باشید هیات زمانی وارد موضوعات می‌شود که شکایتی صورت گرفته باشد یا گزارشی برسد.درباره این موضوع هم اگر گزارشی شود، رسیدگی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هیات به گزارش‌ها و شکایت‌هایی که مردم یا هیات‌رئیسه مجلس یا مقامات قضائی می‌دهند، رسیدگی می‌کند و به صورت مستقل، حق ورود به موضوعات را ندارد چراکه مدعی‌ العموم نیستیم اما اگر شکایتی صورت گرفته باشد، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نظر می‌دهد آیا آن رفتار مطابق با وظایف نمایندگی بوده یا نه. اگر تشخیص بدهد مطابق نبوده، پرونده را برای مقامات قضائی می‌فرستد.

عزیزیان در پاسخ به پرسش با توجه به اینکه این فایل در حوزه مسائل اخلاقی بوده و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان صلاحیت رسیدگی دارد یا خیر نیز گفت: نمی‌دانم. وظیفه هیات این است که اظهار نظر کند آیا مثلا رفتار نماینده جزء وظایف نمایندگی‌ بوده یا خیر. بعد از آن مراجع دیگر پیگیری می‌کنند. اگر جزء وظایف نمایندگی بوده باشد که پرونده منتفی می‌شود، در غیر این صورت، به مراجع قضائی می‌رود.

محمود صادقی نماینده تهران نیز گفت: این فایل را دیدم اما با توجه به اینکه این مسائل در حوزه خصوصی فرد قرار می‌گیرد، چندان ورودی به آن نکردم و خیلی هم علاقه‌مند نیستم در فضای عمومی درباره آن صحبت کنم و به نظرم مجلس نیز نباید خیلی پیگیر آن باشد.

برای پیگیری بیشتر موضوع با داوود محمدی رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نیز تماس گرفته شد که وی گفت: اطلاعی ندارم و در شهرستان حضور دارم و شنبه موضوع را بررسی می‌کنم.

انتهای پیام