شرط عرضه اولیه سهام شرکت های اینترنتی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،شاپور محمدی در مراسم پیاده‌سازی پروژهای علمی و کاربردی در راستای حوزه فناوری اطلاعات گفت: از جمله مفاد این تفاهم نامه، ذخیره سازی داده های سازمان بورس در یک بستر امن و ایجاد پلتفرم  تبادل سریع و کارآمد اطلاعات میان اشخاص حقیقی و عمومی به منظور افزایش سرعت و حجم تبادل اطلاعات است.

وی افزود: همچنین استفاده از دانش و امکانات فنی برای توسعه فرهنگ سازی و اپلیکیشن‌های حوزه بورس و اشتراک گذاری مفاهیم این حوزه با کمک بستر فناوری اطلاعات علاوه بر اجرای قوانین مختلف به منظور بستر سازی برای هماهنگی با سازمان فناوری اطلاعات در این تفاهم نامه قید شده است.

این مقام مسئول درباره عرضه شرکت‌های اینترنتی به ایبنا گفت: در بورس و فرابورس برای پذیرش شرکت‌های اینترنتی هیچ محدودیتی وجود ندارد و اگر مستندات لازم تهیه و ارسال شود، اقدامات لازم برای پذیرش و عرضه سهام این گونه شرکت ها را انجام می دهند.یکی از مسائل مهم، ارزشگذاری کسب و کارهای اینترنتی در جهان است و درحال حاضر این آمادگی وجود دارد که اقدامات لازم برای این شرکت‌ها انجام شود.

محمدی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر چگونگی محاسبه دارایی‌های شرکت‌های اینترنتی از جمله ثروت سرمایه محسوس و سرمایه مالکیت فکری و معنوی گفت:  هم اکنون بازار مالکیت فکری و ایده در فرابورس راه اندازی شده و باید کمک شود تا این حوزه نظام‌مند شود. در حوزه ارزش گذاری نیاز به نظام سازماندهی شده داریم و در همین راستا امروز نیز جلسه‌ای با معاونت علمی ریاست جمهوری داریم.

وی تاکید کرد: برخی شرکت ها با ورود به بورس تامین مالی و برخی نیز از طریق صندوق‌های تامین مالی این کار را انجام می‌دهند، هم اکنون سرمایه گذاری جمعی با تفاهم نامه‌ای میان وزارت اقتصاد، سازمان بورس، وزارت کار و وزارت ارتباطات قانونی شده و کسب و کارها برای تامین مالی می‌توانند از امکانات این بستر با سقف مشخص استفاده کنند که در شورای عالی بورس تصویب شده و از صاحب نظران حوزه فناوری اطلاعات برای درخواست نظرات به منظور تکمیل این حوزه درخواست همکاری کنیم.

انتهای پیام