ناخوشندی کره شمالی از تحریم جدید آمریکا / گزارش منفی سازمان ملل

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خبرگزاری کره جنونبی یونهاپ، وزیر خارجه کره شمالی در حاشیه اجلاس سران آ سه آن در سنگاپور به توقف آزمایش های هسته ای و موشکی و انهدام یک سایت هسته ای را از جمله اقدامات تحقق صلح اشاره کرد و گفت: آمریکا به جای نشان دادن حسن نیت ، به دنبال ادامه تحریم است و اخیرا" یک بانک و دو شرکت تحریم کرد.

وی آمریکا را به عقب نشینی از وعده ها متهم کرد و گفت: از نگاه پیونگ یانگ اقدامات همزمان و مرحله ای بهترین راهکار حل مساله شبه جزیره است. در این میان چین نقش مهمی در حفظ ثبات در شبه جزیره کره و ارتقای خلع سلاح هسته‌ای برعهده دارد کره شمالی آماده حفظ ارتباطات استراتژیک با چین و حفظ مشترک ثبات و توسعه در شبه جزیره کره و در منطقه است.

براساس این گزارش، این درحالی است که طبق گزارش شش ماهه و 149 صفحه ای سازمان ملل ، کره شمالی برنامه های موشک بالستیک و توسعه جنگ افزارهای هسته ای را متوقف نکرده و به توسعه برنامه تسلیحاتی منع شده هسته ای ادامه داده و آشکارا تحریم های بین المللی را نقض می کند.

همچنین با افزایش قابل توجه قاچاق و انتقال محصولات نفتی و زغال سنگ با کشتی در سال 2018 از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل سرپیچی کرده است.

انتهای پیام