به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی ملکی به ایسنا گفت: باید بپذیریم مراودات سیاسی و اقتصادی خودروسازان اروپایی با آمریکا بسیار بسیار بیشتر از ایران است و خیلی طبیعی است که برندهای خودروسازی فرانسوی نیز به همین دلیل ایران را ترک کنند.
وی افزود: شرکتهای اروپایی نمیخواهند از ایران بروند اما وقتی پای منافع اقتصادی به میان میآید، ماجرا فرق میکند.مقایسه تراز مثبت اقتصادی ۲۰ میلیارد دلاری شرکت مرسدس بنز با آمریکا با ایران که کمتر از یک میلیارد دلار است،نشان می دهد خودروسازان آلمانی،فرانسوی و سایر خودروسازان اروپایی حاضر نیستند منفعت بیشتر را با منفعت کمتر عوض کنند.
ملکی با اشاره به ارزیابی رنو از بازار خودروی ایران گفت: رنو بازار ایران را بازاری مطمئن و فاقد نوسان و رقابت قیمتی میداند،هرچند معتقدم قرارداد رنو و ایدرو به سرنوشت قرارداد ال۹۰ دچار خواهد شد.در گذشته بعد از خروج بنز از ایران و فسخ یکطرفه قرارداد با ایرانخودرو دیزل، این شرکت به طرف ایرانی خسارت پرداخت کرد. در حال حاضر نیز اگر قراردادی بین آنها منعقد شده باشد، دریافت غرامت ممکن خواهد بود.
انتهای پیام