وکیل مشایی: هیچ اتهام مالی‌ متوجه موکلم نیست/ دو درخواست از دادگاه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا،علی‌اصغر حسینی درباره پرونده اسفندیار رحیم مشایی گفت: با وجود سپری‌شدن بیش از یک ‌ماه از صدور کیفرخواست درخصوص وی و ارسال پرونده به دادگاه انقلاب و با وجود اینکه بیش از 4 ماه است در بازداشت موقت است ولی متأسفانه تاکنون موفق به مطالعه‌ پرونده، ملاقات با موکل و ارائه‌ لوایح و دفاعیات به دادگاه نشده‌ایم. در آخرین مراجعه‌ای که به دادگاه انقلاب داشتم، گفته شد پرونده به شعبه‌ دادگاه ارجاع داده شده و قاضی دادگاه در حال مطالعه‌ پرونده است، ولی به شما نمی‌گوییم پرونده در کدام شعبه است!

وی ادامه داد: درباره عناوین اتهامی منتسب به مشایی، هرچند تاکنون کیفرخواستی به وی و وکلا ابلاغ نشده، ولی با توجه به اتهامات تفهیمی در مرحله‌ دادسرا، اتهامات شامل عناوینی مانند تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و توهین به مقامات و مسئولان است و با وجود اظهارات نادرست و غیرمسئولانه‌ برخی رسانه‌ها و اشخاص مانند توکلی، هیچ‌کدام از اتهام‌ها که منجر به صدور کیفرخواست شده، جنبه‌ مالی ندارد.

حسینی افزود: با توجه به توضیحات و دفاعیات ارائه‌شده از سوی مشایی و وکلای وی در مرحله‌ تحقیقات مقدماتی مبنی بر اینکه هیچ‌کدام از اتهامات مندرج در کیفرخواست را نمی‌توان منتسب کرد، توقع این است که شعبه‌ دادگاه در راستای ماده ۳۴۰ قانون آیین دادرسی کیفری قرار منع تعقیب صادر و به‌زودی شاهد آزادی وی باشیم اما چنانچه شعبه‌ دادگاه قصد تعیین وقت و رسیدگی به اتهامات مندرج در کیفرخواست را دارد، انتظار داریم اولا قرار بازداشت مشایی فورا ملغی و قرار تأمین قانونی و متناسبی صادر و از استمرار بازداشت جلوگیری شود. ثانیا به استناد اصل ۱۶۵ و ماده ۳۵۲ قانون آیین دادرسی کیفری، رسیدگی به کیفرخواست صادره علیه مشایی و محاکمه‌ به ‌صورت علنی انجام شود تا همه در جریان حقایق پرونده قرار بگیرند.

انتهای پیام