قوانین مسدودساز تحریم‌های ضدایرانی آمریکا از فردا اجرا می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس،فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه مشترکی با وزیران خارجه 3 کشور آلمان، فرانسه و انگلستان، ضمن ابراز تأسف از بازگشت تحریم‌های آمریکا در پی خروج این کشور از توافق هسته‌ای با ایران، برجام را عنصری کلیدی برای معماری منع اشاعه هسته‌ای در جهان توصیف کرد و گفت: انتظار می‌رود ایران به اجرای کامل تعهدات هسته‌ای ذیل توافق هسته‌ای ادامه دهد.

این بیانیه با اشاره به اینکه رفع تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای جزئی اساسی از این توافق بوده، می‌افزاید: مصمم هستیم که از فعالان اقتصادی اروپایی که در حال انجام تجارت قانونی با ایران هستند را حفاظت کنیم. به همین دلیل است که نسخه به روز شده قوانین مسدودساز اتحادیه اروپا روز ۷ اوت (سه‌شنبه ۱۶ مرداد) اجرایی می‌شوند تا از شرکت‌هایی که در ایران تجارت قانونی انجام می‌دهند در برابر آثار تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا محافظت کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اعضای باقی‌مانده برجام، متعهد شدند که از جمله، کانال‌های مالی موثر با ایران و ادامه صادرات نفت و گاز ایران را حفظ کرده و تداوم بخشند. در این مسئله، مانند دیگر موضوعات کار ادامه دارد از جمله با کشورهای ثالث علاقمند به برجام و حفظ رابطه اقتصادی با ایران. در هفته‌ های آینده این تلاش‌ها در سطح وزرا مورد ارزیابی قرار گرفته و تشدید می‌شوند.حفظ این توافق هسته‌ای با ایران، مسئله احترام به توافقنامه‌های بین‌المللی و مسئله امنیت بین‌المللی است.

انتهای پیام