ترامپ فرمان تحریم ها علیه ایران را امضا کرد/ شروع از امروز/ مهمترین صنایع

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حدود سه ماه بعد از خروج آمریکا از برجام و بعد از هفته ها ، بالاخره موعد مقرر تحریم های دوباره و دور اول ایران فرا رسید و ترامپ، فرمان اجرایی تحریم‌ها علیه ایران را امضا کرد

این دستورات از سه‌شنبه هفتم اوت (16 مرداد) به وقت شرق آمریکا، از سر گرفته خواهد شد و به تمام سازمان‌های فدرال ایالات متحده بخشنامه می‌شوند و حکمی مانند قوانین آمریکا دارند.

فدریکو موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه در بیانیه‌ای مشترک از این تصمیم آمریکا ابراز تأسف کردند.

ترامپ همزمان با این اقدام، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز آمریکا تحریم‌های مجدد مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را که با برجام برداشته شده بود، مجددا برقرار می‌کند.

در این بیانیه به تحریم صنعت خودرو، مبادلات طلا و فلزات گرانبها و ریال اشاره و اعلام شده سایر تحریم‌های نفتی ایران نیز از پنجم نوامبر (13 آبان) اجرایی خواهد شد. با تمامی کشورهایی که مبادله تجاری با ایران دارند در همکاری خواهد بود تا از اجرای این تحریم ‌ها مطمئن شود.

ترامپ همچنین در نامه‌ای به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، جزئیات بازگشت تحریم ها علیه ایران را اطلاع داده است.

تحریم مبادلات دلاری و ریالی و خرید و فروش طلا و سایر فلزات گرانبها، صنایع خودروسازی ایران و تامین قطعات و خرید فروش هواپیماهای مسافربری مهمترین بخش تحریم هایی است که از سر گرفته می شود.

در دور دوم تحریم ها نیز صنایع نفت و گاز و کشتیرانی و بیمه و سایر خدمات مربوط به آن تحریم می شوند.

انتهای پیام